תיירות

גל ביטולי הטיסות נמשך: ענקית התעופה לא תחזור לישראל עד 2025

הזזת הטיסות נמשכת: Wizz Air מאריכה את השעיית פעילותה בישראל עד ה-14 בינואר 2025, ההחלטה של Wizz Air מגיעה למרות ביטול ההנחיה של הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) שלא לטוס מעל המרחב האווירי של ישראל
מערכת ice | 
וויז אייר (צילום shutterstock)
חברת התעופה ההונגרית Wizz Air, הידועה כאחת מענקיות הלואו-קוסט באירופה, הודיעה על הארכת השעיית טיסותיה לישראל עד ה-14 בינואר 2025. החלטה זו מגיעה על רקע המצב הביטחוני המתוח באזור, ומשקפת את הזהירות שנוקטות חברות תעופה בינלאומיות בנוגע לפעילותן במזרח התיכון.
ההחלטה של Wizz Air מגיעה למרות ביטול ההנחיה של הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) שלא לטוס מעל המרחב האווירי של ישראל. העובדה שהחברה בחרה להמשיך בהשעיית פעילותה גם לאחר הסרת האזהרה מדגישה את מורכבות השיקולים העומדים בפני חברות תעופה בינלאומיות בעת קבלת החלטות תפעוליות בתנאי אי-ודאות גיאופוליטית.

מעניין לציין כי החלטה זו מגיעה על אף מאמצים דיפלומטיים מצד ישראל. שרת התחבורה מירי רגב נפגשה לאחרונה בבודפשט עם בכירים הונגרים, כולל יו"ר ומנכ"ל Wizz Air, במטרה לקדם את חידוש הטיסות. עם זאת, נראה כי שיקולי הבטיחות והכלכליות של החברה גברו על השיקולים הדיפלומטיים.
השעיית הטיסות של Wizz Air עשויה להשפיע משמעותית על תנועת הנוסעים בין ישראל לאירופה, במיוחד בקרב מטיילים מודעי תקציב. החברה הייתה שחקן משמעותי בשוק הטיסות הזולות לישראל, והיעדרותה עלולה להוביל לעלייה במחירי הטיסות ולצמצום אפשרויות הנסיעה עבור צרכנים ישראלים ואירופאים כאחד.
בעוד שהחלטת Wizz Air מהווה מכה לתעשיית התיירות הישראלית, היא גם מדגישה את הצורך בגיוון מקורות התיירות ובחיזוק קשרי התעופה עם חברות וקווים חלופיים. ייתכן שמצב זה יעודד את הממשלה והרשויות הישראליות לפעול ביתר שאת לשיפור תנאי הפעילות ולהגברת האטרקטיביות של השוק הישראלי עבור חברות תעופה בינלאומיות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה