השוק

סטייפלס משתלטת על ארה"ב: הציעה לרכוש את אופיס דיפו תמורת 2.1 מיליארד דולר

ענקית הציוד המשרדי תנסה בפעם השלישית לרכוש את המתחרה אופיס דיפו תמורת 2.1 מיליארד דולר. בפעמים הקודמות עצר הרגולטור בארה"ב את העסקה מחשש לעליית מחירים, אבל הפעם המטרה היא לעצור את המונופול של אמזון
יהודה לוינגר | 
אופיס דיפו (צילום iStock)
לא מוותרת. ענקית הציוד המשרדי, חברת סטייפלס, הודיעה יום (שני) כי הציעה לרכוש את רשת אופיס דיפו. בעבר ניסתה סטייפלס לרכוש את אופיס דיפו אך נדחתה על נציבות הסחר הפדראלית בעקבות המהלך שירסק את התחרות על חוזים ארציים לציוד משרדי בארה"ב.
בפעם הקודמת, בשנת 2016, הציעה סטייפלס לרכוש תמורת 6.3 מיליארד דולר, עתה בעקבות משבר הקורונה ההצעה נמוכה יותר משמעותית: 2.1 מיליארד דולר בלבד במזומן. כבר לפני כן ניסו שתי החברות להתמזג אך גם אז התערב הממשל האמריקאי מחשש לעליית מחירים עבור ציוד משרדי: מניירות ועד עטים, במה שיהיה כמעט מונופול מוחלט.
עיקרי העסקה החדשה: סטייפלס, שהינה בבעלות חברת ההשקעות Sycamore Partners מאז 2017, תשלם 40 דולר במזומן עבור מניית ODP שמחזיקה ברשת אופיס דיפו. עבור רשת המשרדים זו תהיה בשורה טובה בעקבות כך שחברת אופיס דיפו דיווחה על הפסדים של כמעט 10% ברבעון השלישי בעקבות משבר הקורונה.
למה שהפעם הרגולרטור האמריקאי יסכים? בחברת סטייפלס מגבשים חוות דעת כי בעקבות העלייה החדה של אמזון ששינתה את חוקי המשחק בכלל הענפים, מה שמצריך לחזק את התחרות מולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה