משפט
שופרסל והאחים אמיר יחטפו תביעת ענק? "מדובר בעשרות מיליוני שקלים"
אחרי התביעה שספגה ממשרד הפרסום גיתם, שופרסל של האחים אמיר עשויה לספוג תביעה נוספת: הרשת הקפיאה את החוזה עם חברת הייעוץ מקינזי שנשכרה על ידי הבעלים הקודמים לצורך תוכנית התייעלות - ובמקינזי שוקלים לפנות לבית המשפט
אחד הצעדים הראשונים במסע ההתייעלות והחיסכון בו נקטו האחים שלומי ויוסי אמיר, לאחר שרכשו בסוף פברואר השנה את שופרסל, היה להקפיא את תוכנית ההתייעלות שהזמין המנכ"ל הקודם אורי וטרמן מחברת הייעוץ מקינזי. מטרת התכנית, שהוזמנה כחצי שנה קודם לכן, הייתה חיסכון לשופרסל של כ־250 מיליון שקל. אלא שהתוכנית נעצרה לאחר כחודשיים מתחילתה, והאחים אמיר נימקו זאת כ"הקפאה עד ללמידת כל הצרכים של שופרסל".
אתר "דה מרקר" חשף הבוקר (ראשון) כי הבעלים החדשים של שופרסל וחברת הייעוץ מקינזי לא הגיעו להסכמה על התשלום היחסי עבור העבודה החלקית שבוצעה בפועל – ומקינזי שוקלת לתבוע בסכום שלפי הערכות עשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים. ההסכם המקורי בין הצדדים התבסס בין היתר על אחוזים מהחיסכון שעבודתה של מקינזי תניב לשופרסל, ועלות עבודתה של חברת הייעוץ הייתה צפויה להגיע לכ-40 מיליון שקל, בשיתוף עשרות יועצים מהארץ ומחו"ל. במקינזי סירבו להגיב לפניית דה מרקר, וקבוצת שופרסל הגיבה: "איננו מתייחסים לתוכנם של הסדרים מסחריים".
כזכור, מאז רכשו את רשת שופרסל, פועלים האחים שלומי ויוסי אמיר לחסוך בעלויות החברה ונקטו בצעדי התייעלות שונים כחלק מתוכנית אסטרטגית סדורה שאת פריונה כבר ניתן היה לראות ברבעון השני - הרבעון הראשון של האחים אמיר כבעלי שליטה - עם תוצאות שיא ברווחים.
עוד ב-
אחת ההחלטות של האחים אמיר הובילה כבר לתביעה: משרד הפרסום גיתם פנה לבית המשפט בעקבות הפסקת ההתקשרות הפתאומית של שופרסל מולם לאחר כמעט ארבעה עשורים בשותפות. בתביעת ענק, דורשת קבוצת הפרסום גיתם BBDO סכום של לא פחות מ-5,367,406 שקל, על הפסקת ההתקשרות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.לא קונה שם כבר יותראלון ספר לי סיפור 10/2024/25הגב לתגובה זו0 0אחרי הרבה מאוד שנים והרבה כסף כל חודש, הפסקתי להגיע לשופרסל: 1.המחירים כל הזמן עולים 2.המותג הפרטי הצמצם 3.המגוון השתנה והצתמצם והכי חשוב, מעצבן אותי לראות כל פעם את שני הערסים בעיתון , דורסים את העובדים שבנו את החסרה, דורסים את הספקים הקטנים. להראות חיסכון בטווח הקצר ולהגדיל את הרווחים זה קל: מפטרים הרבה עובדים מהמטה אונסים את הספקים להנחות ובונוסים מעלים קצת מחירים ללקוחות הופ, הרווח עולה .. זה יעבוד לטווח הקצר, לטווח הארוך זה יהיה קטלני, שופרסל תהפוך לשוק פרסל ישדדו את הכסף של הציבור ויברחו. אין מקום בשוק לרשת דיסקאונט "רמי לוי 2" היתרון הגדול של שופרסל היה במותג פרטי חזר, איכות מוצרים טובה, סדר וניקיון, מגוון רחב מכל העולם, תשלום בזמן לספקים (גם הם חזירים גדולים ודרשו הנחות ובונוסים) מעריך שבטווח הארוך יצללוסגור
-
4.בושה להםדן 10/2024/13הגב לתגובה זו1 0מאז שקנו המחירים עלו ,שרות רע במשלוחים והעלו בפי 3 את מחיר המשלוח ,כמובן שהפסקתי לקנות מהםסגור
-
3.צמד נוכלים. אחרי שצברתי נקודות הודיעו לי שהם מבוטלותאורי 10/2024/13הגב לתגובה זו1 0שני חזירים שקנו את הרשת והחליטו לחתוך בבשר החי ומצאו שההנחות שציבור הלקוחות צבר מכח קניה מרובה שלהם ברשת הוא בלתי נסבל מבחינתם. זאת היא הונאה לכל דבר וענייןסגור
-
2.לא קונה בשופרסל שנה עקב העלאת מחירים חירים (ל"ת)עדי 10/2024/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.כולם עובדים על כולם, איזה עבודה כבר אפשר לעשות בייעוץאמיר 10/2024/13הגב לתגובה זו0 0שעולה 40 מליון, הרי הם השקיעו בזה כמה שעות לכל היותר, סתם כי הלקוח הוא סופר סל, נמאס מהמחירים המופקעים, בפרט לאזרח הפשוט, עלטל החזרה בבנק שאף אחד לא משקיע בזה שניה אחד עולה כמעט 100 שח, למה , למה.... שיפלו הבנקים מבחינתי, שיתחילו הכל מחדש, שקרנים וגנביםסגור
-
לא קונה יותר סופר סלחיים 10/2024/14הגב לתגובה זו0 0יקרסגור