בעולם

טראמפ מוביל על האריס; מניית חברת המדיה זינקה ב-53% בשבוע

המגמה בבורסות ההימורים התהפכה וטראמפ מוביל על האריס. מניית טראמפ מדיה הגיבה בקפיצה משמעותית. החזקותיו של טראמפ בחברה זינוק לכשלושה מיליארד דולר
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מניית טראמפ מדיה וטכנולוגיה, חברת האם של הפלטפורמה החברתית Truth Social, זינקה במהלך השבוע האחרון כאשר באתרי ההימורים נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ עקף את המתמודדת הדמוקרטית קמלה האריס. המניה עלתה ב-4.8% ביום שישי ונסגרה על 25.28 דולר, כשהיא משלימה עלייה של 53% בהשוואה ליום שישי שלפני כן.
העלייה במניה תואמת את השינויים במפת ההימורים לטובת טראמפ. בשבוע שעבר, סגנית הנשיא קמלה האריס הובילה בפרדיקטיט (PredictIt), ביום רביעי היא כבר רשמה תיקו עם טראמפ, וביום למחרת הוא עקף אותה. בפולימרקט להאריס היה יתרון קטן ב-4 באוקטובר. נכון לעכשיו, טראמפ מוביל עם 55% לעומת 44.7% להאריס. בפלטפורמת קלשי (Kalshi), בה שני המועמדים היו צמודים, טראמפ החל להוביל באמצע השבוע, וכרגע עומד על 53% לעומת 47% להאריס. 

תומאס מילר, מדען נתונים ופרופסור מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, אמר למגזין פורצ'ן שהסיכויים של טראמפ עלו בצורה דרמטית בשבוע האחרון, מה שנותן לו יתרון של שני קולות אלקטורליים. לדברי מילר, המודל שלו, המסתמך על נתוני הימורים פוליטיים, מדויק יותר מסקרים.
סקרי דעת קהל ארציים עדיין מראים יתרון קל להאריס; הפער מצטמצם במדינות המתנדנדות כמו מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה; טראמפ שומר על יתרון במדינות קריטיות כמו ג'ורג'יה וקרוליינה הצפונית.
מניית טראמפ מדיה מתנהגת כמעין מדד לסיכוייו לזכות של דונלד טראמפ בבחירות. המניה נסקה לאחר העימות הראשון שלו עם ג'ו ביידן ביוני ושוב לאחר ניסיון התנקשות בחייו בחודש יולי. דונלד טראמפ מחזיק בכ-59% ממניות טראמפ מדיה; החזקותיו בחברה מוערכות כיום בכמעט שלושה מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה