השוק

רשת בתי המרקחת בצרות: סוגרת מאות סניפים, המניה קרסה

רשת הדראגסטור וולגרינס בארה"ב פתחה בתוכנית קיצוצים לאחר שהמניה ירדה ב-70% בשנה האחרונה. תסגור כ-1,200 סניפים מתוך 8,500 שהיא מפעילה
מערכת ice | 
בתי מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
רשת בתי המרקחת Walgreens מתכננת לסגור כ-1,200 סניפים, בעקבות הירידה במכירות בארצות הברית. רשתות הדראגסטור, שבעבר תפסו שטחי מסחר יוקרתיים ברחבי המדינה, מצויות בקשיים בעקבות ירידה במכירת תרופות, גניבות מתמשכות, עלויות גבוהות ותחרות הולכת ומתרקמת מצד אתרי האונליין ויריבים המציעים מחירים תחרותיים.
ההצלחה לה זכתה וולגרינס בזמן מגיפת הקורונה הלכה והדעיכה, וכך גם בקרב המתחרות כמו CVS Health שסיימה תוכנית סגירת 900 סניפים, וריט אייד מצויה בעיצומו של הליך פשיטת רגל עם כ-1,300 סניפים בלבד.
לפי cnn, ההחלטות הללו מעוררות דאגה בארה"ב לגבי הגישה לשירותי בריאות ולתרופות. ניל סונדרס, מנהל חברת GlobalData, טוען כי לחברות הדראגסטורים יש עתיד, אך עליהן לחשוב מחדש על המודל העסקי שלהן ולברר מה הערך שהן מציעות ללקוחות. מניית וולגרינס צנחה בשנה האחרונה ב-70%.
Walgreens, המפעילה כ-8,500 סניפים, הודיעה כי בשנה הפיסקלית הנוכחית, שהחלה בחודש שעבר, תסגור כ-500 סניפים ראשוניים. החברה לא ציינה היכן ייסגרו הסניפים, אך תעדיף סניפים חלשים או כאלה שתקופת השכירות שלהם עומדת להסתיים. מנכ"ל החברה, טים ונטוורת', ציין כי רוב הסניפים רווחיים, מה שמאפשר לחברה לבנות על בסיס זה.

במקביל, Walgreens מתחילה לבדוק אפשרויות לסניפים קטנים יותר שידרשו פחות עלויות תפעול. הרשת גם מתכוונת להרחיב את המגוון של המוצרים הממותגים שלה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה