השוק

רשת הפארם נכנסת לפשיטת רגל: חובות ב-2.5 מיליארד דולר

ריט אייד הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 באוקטובר 2023, לאחר שדיווחה על הפסדים ברבעון הקודם של 750 מיליון דולר והכנסות של 24 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית האחרונה. במסגרת ההליך, החברה סגרה מאות חנויות, מכרה נכסים, וניהלה משא ומתן על הסדרים עם נושיה.
מערכת ice |  1
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
שופט פדרלי לפשיטות רגל בניו יורק, אישר ביום שישי את תוכנית ההבראה של רשת הפארם ריט אייד, כך לפי דיווח ברויטרס. התוכנית תאפשר לרשת למחוק חובות בסך 2 מיליארד דולר ולהעביר את השליטה בחברה לידי קבוצת מלווים. השופט מייקל קפלן ציין כי הארגון מחדש הציל את החברה מסגירה ופירוק מוחלט, ובכך נמנע אובדן של כ-28,000 משרות.
ריט אייד הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 באוקטובר 2023, לאחר שדיווחה על הפסדים של 750 מיליון דולר והכנסות של 24 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית האחרונה. במסגרת ההליך, החברה סגרה מאות חנויות, מכרה נכסים, וניהלה משא ומתן על הסדרים עם נושיה.

חלק מתוכנית ההבראה כוללת הקצאת 47.5 מיליון דולר לנושים זוטרים, כולל תובעים בפרשת האופיואידים. כ-22,000 אנשים שהגישו תביעות אישיות בנושא זה צפויים לקבל בין 250 ל-500 דולר כל אחד. למרות שהסכומים צנועים, זהו הישג לאור מצבה הפיננסי הקשה של החברה.
ריט אייד, שהפעילה מעל 2,000 חנויות בתחילת ההליך, צפויה לצאת מפשיטת הרגל עם כ-1,300 סניפים ומימון של 2.55 מיליארד דולר מהמלווים. החברה מתכננת לצאת מההליך בתוך כחודש, תוך התאמת ההסדר לפסיקה עדכנית של בית המשפט העליון בנוגע להגנות משפטיות לצדדים שלישיים.
סיפורה של ריט אייד משקף את האתגרים העומדים בפני רשתות קמעונאות מסורתיות בעידן הדיגיטלי ואת ההשלכות המתמשכות של משבר האופיואידים. בעוד שתוכנית ההבראה מציעה תקווה לעתיד החברה, היא גם מדגישה את המחיר הכבד ששילמו עובדים, קהילות ונפגעי ההתמכרות לאופיואידים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי, למה זה מעניין אותנו (ל"ת)
    ישראלי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור