השוק

ענקית הרכבים החשמליים בפשיטת רגל: חובות ענק הביאו לקריסה

Energica, חברת האופנועים החשמליים שנוסדה רשמית ב-2014, הצליחה להתבסס במשך 15 שנים כמובילה בתחום הניידות החשמלית בביצועים גבוהים, אך היא חוותה קשיים במשך מספר חודשים וצמצמה את כוח האדם שלה מ-150 ל-45 עובדים בלבד
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
חברת האופנועים החשמליים האיטלקית Energica הכריזה על פשיטת רגל לאחר ישיבת דירקטוריון שהתקיימה ב-14 באוקטובר 2024. החברה, שהייתה שחקן משמעותי בתחום האופנועים החשמליים וסיפקה את האופנוע הרשמי לסדרת MotoE במסגרת ה-MotoGP, חוותה קשיים במשך מספר חודשים וצמצמה את כוח האדם שלה מ-150 ל-45 עובדים בלבד.
Energica, שנוסדה רשמית ב-2014, הצליחה להתבסס במשך 15 שנים כמובילה בתחום הניידות החשמלית בביצועים גבוהים. החברה פיתחה ארבע פלטפורמות טכנולוגיות ושימשה כיצרנית הבלעדית של קטגוריית MotoE במשך ארבע שנים רצופות. למרות האתגרים שהציבה המגפה העולמית, Energica השיגה מכירות ורווחים שיא עם השקת מודל ה-Experia.

בשנת 2021, עם השקעה מחברת Ideanomics Inc., Energica השיקה את מודל ה-Experia והשיגה מכירות שיא והכנסות של 13 מיליון אירו, עלייה של 200% בהשוואה לשנת 2021. אולם, המשבר העוקב בשוק החשמלי והירידה בהשקעות בענף השפיעו על Ideanomics, וכתוצאה מכך פגעו ביכולות ההשקעה של Energica.
החברה התמודדה גם עם אתגרים מהירידה בשוק הרכב ובשרשרת האספקה, והושפעה במיוחד כחברה קטנה ובינונית. למרות המאמצים של ההנהלה לחפש משקיעים חדשים, התברר בשעות האחרונות כי אפשרויות אלה אינן ישימות יותר, מה שהותיר את החברה ללא ברירה אלא להחליט על פתיחת הליך פשיטת רגל.
Energica הייתה אחת משלוש השחקניות המרכזיות בתחום הרכב החשמלי בארצות הברית, לצד Zero Motorcycles ו-Harley-Davidson/Livewire.  סיפורה של Energica מדגיש את האתגרים העומדים בפני חברות חדשניות בתעשיית הרכב החשמלי, ואת ההשפעה של תנודות השוק על חברות קטנות ובינוניות בתחום זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה