השוק

ענקית הצמיגים נכנסת לפשיטת רגל: קריסה חמורה בעולם הרכב

יצרנית גלגלים וחלקי גלגל מובילה בארה"ב בשם אקיוריידי קורפ הגישה בקשה לפש"ר, כאשר יתרת המזומנים שלה הצטמקה לכ-6 מיליון דולר בלבד והחובות עומדים על כמעט מיליארד דולר
מערכת ice | 
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אקיוריידי קורפ, יצרנית גלגלים וחלקי גלגל מובילה בארה"ב, נקלעה למשבר פיננסי חמור והגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. החברה, שבבעלות קרן ההשקעות הפרטית קרסטוויו פרטנרס מאז 2016, חשפה חובות בהיקף של 500 מיליון עד מיליארד דולר, כאשר יתרת המזומנים שלה הצטמקה לכ-6 מיליון דולר בלבד. מצב זה מהווה נקודת שפל דרמטית עבור החברה שנוסדה ב-1986 ונחשבת לשחקן מרכזי בתעשיית הרכב הכבד, עם נתחי שוק משמעותיים בגלגלי פלדה ואלומיניום.
הסיבות למשבר מגוונות ומשקפות את האתגרים הגלובליים בשנים האחרונות. בין הגורמים המרכזיים: שיבושים בשרשרת האספקה והתייקרות חומרי גלם בתקופת הקורונה, קשיים בהטמעת רכישות בינלאומיות, ולאחרונה - ירידה בביקוש מצד יצרני משאיות עקב המיתון בענף ההובלות. ניסיונות החברה למצוא פתרונות, כולל מכירת חלקים מהעסק, לא צלחו בזמן, מה שהוביל לבסוף להגשת הבקשה להגנה מנושים.
למרות המצב הקשה, הנהלת אקיוריידי מציגה אופטימיות זהירה. החברה השיגה מימון ביניים של 30 מיליון דולר כדי להמשיך בפעילותה השוטפת, ומתכננת להשלים את תהליך ההבראה עד סוף ינואר. המנכ"ל רובין קנדריק הביע ביטחון שהארגון מחדש יעניק לחברה את הגמישות הפיננסית הנדרשת להמשך צמיחה ותמיכה בעובדים, לקוחות וספקים.
חשוב לציין כי הליך פשיטת הרגל מתייחס רק לפעילות החברה בארה"ב, בעוד שלאקיוריידי יש נוכחות גלובלית עם כ-3,600 עובדים בשמונה מדינות. עם זאת, החברה מתכננת לבקש הגנה דומה עבור פעילותה בקנדה, שממשיכה לדרוש הזרמת הון. בין הנושים הגדולים של החברה נמצאות חברות מקנדה, סין, מקסיקו ואוהיו, עם חובות הנעים בין 3.7 ל-22.8 מיליון דולר.
מקרה אקיוריידי מדגים את האתגרים העומדים בפני יצרנים בתעשיית הרכב בעידן של שינויים כלכליים וטכנולוגיים מהירים. הוא מעלה שאלות לגבי יכולתן של חברות מסורתיות להתאים את עצמן לתנודות בשוק ולהתמודד עם משברים גלובליים. עם זאת, הניסיון של החברה לצאת מהמשבר באמצעות הליך מובנה של פשיטת רגל מציע תקווה להתאוששות ומדגיש את החשיבות של גמישות פיננסית וניהולית בתעשייה תחרותית זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה