בארץ

מגלגל אחריות: התגובה של בן גביר להתפרעות בכפר ג'ית

השר בן גביר הגיב להתפרעויות בהר הבית, וגלגל את האחריות לשר הבטחון ולרמטכ''ל "הגיע הזמן ששר הביטחון יצא מהקונספציה ויעשה זאת".
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יוסי אלוני)
השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להתפרעויות שנעשו על ידי יהודים אמש (חמשי) בכפר ג'ית שבשומרון. אירוע בו רעולי פנים יהודים נכנסו לכפר הערבי ג'ית, וגרמו לנזק רב. בין יתר מעשיהם, הפורעים הציתו רכבים ומבנים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. וכן נבדק דיווח על הרוג פלסטיני במקום. 
בתגובה לכך, הוציא השר בן גביר הודעה גלגל את האחריות לאירוע הנ''ל לרמטכ''ל הרצי הלוי וכן לשר הבטחון יואב גלנט: "אמרתי הערב לרמטכ"ל שזה שלא נותנים גב לחיילים לירות בכל מחבל שזורק אבנים מוביל לאירועים מהסוג שאירעו הערב".
בנוסף הדגיש השר בן גביר "לצד זאת, אסור באופן חד משמעי לקחת את החוק לידיים".  ובסיום דברי תקף את שר הביטחון גלנט, ומתחתי ביקורת על התנהלות הצבא: "מי שצריך לטפל בטרור ובהרתעה, גם כלפי מחבלים מהכפר ג'ית זה צה"ל. הגיע הזמן ששר הביטחון יצא מהקונספציה ויעשה זאת".
תגובה זו של השר בן גביר כלפי גלנט עוררה תגובות נזעמות כלפיו, שכן הוא השר הממונה על הבטחון האזורי, וכן עוררה טענות על כך שהתוקפים הם בעצם קהל הבייס של השר. ולכן הוא דואג להם בכזו מסירות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה