בארץ

תגובות קשות לפרעות בכפר ג׳ית: "פוגע בשמה של ישראל"

רעולי פנים יהודים שנכנסו הערב לכפר הערבי ג'ית, בשומרון, גרמו לנזק רב. הפורעים הציתו רכבים ומבנים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. נבדק דיווח על הרוג פלסטיני במקום. השר סמוטריץ': "מסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית, אנרכיסטית מסוכנת"

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
כוחות צה"ל ומג"ב שהוקפצו הערב לאזור ההתפרעויות בכפר הפלסטיני ג'ית, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר, והוציאו את האזרחים הישראלים מהכפר. כוחות הביטחון עצרו אזרח ישראלי אחד שהועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. על פי דיווחים שנבדקים, פלסטיני נהרג מירי במהלך ההתפרעויות. בעקבות האירוע החמור נפתחה חקירה משותפת של צה״ל, שב"כ ומשטרת ישראל.
הפרעות הביאו לגינויים מחלקים נרחבים בקשת הפוליטית: מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו רואה בחומרה את ההתפרעויות שהיו הערב בכפר ג׳ית, שכללו פגיעה בנפש וברכוש על-ידי ישראלים שנכנסו לכפר. מי שנלחם בטרור הם צה״ל וכוחות הביטחון, ולא אף אחד אחר. האחראים לכל מעשה עבירה ייתפסו, ויועמדו לדין".
שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳, פרסם הודעת התנערות מהפורעים וכינה אותם עבריינים: "הפורעים הערב בג'ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין.
"אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה"ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית מסוכנת שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה".
הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג פרסם אף הוא גינוי נחרץ לאירוע והוסיף: "מדובר במיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים שומר החוק ובהתיישבות כולה ובשמה ומעמדה של ישראל בעולם בתקופה רגישה וקשה במיוחד. זוהי לא דרכנו ובטח לא דרכה של תורה ושל היהדות. על גורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי כנגד התופעה החמורה הזו ולהביא לטיפול בפורעי החוק".     
מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל מגנה אירועים מסוג זה ואת הפורעים, אשר פוגעים בביטחון, החוק והסדר, ומסיתים את צה״ל וכוחות הביטחון ממשימתם העיקרית לסכל טרור ולהגן על ביטחון התושבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה