נבחרת אייס

אלוף הפיקוד צודק: אלימות המתנחלים ניצחה וחלק מהחיילים שותפים לה | יריב אופנהיימר

נאום עזיבת התפקיד של אלוף יהודה פוקס היה מתון ביחס למציאות. אלימות המתנחלים איננה תופעה שולית אלא היא כלי עבודה מדיני של הממשלה, הפשעים נעשים ברשות ובסמכות, חלק מתוכנית גדולה, טרנספר לפלסטינים והשתלטות על עוד שטח
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  16
יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, חיים גולדברג, דובר צהל)
אלוף פיקוד מרכז היוצא, יהודה פוקס, היה עדין. נאום עזיבת התפקיד שנשא ושנתן ביטוי לאלימות הלאומנית בשטחים היה מתון ביחס למציאות. דבריו הנוקבים היו הנפת דגל לבן של הדרג הצבאי מול הנהגת המתנחלים, אשר מגבה ומעודדת את מעשי האלימות בפלסטינים, על בסיס יומי.
פוקס הפסיד במלחמה שאי אפשר לנצח בה, הצבא בשטחים הובס, המתנחלים לקחו את הפיקוד, ניצחו את שלטון החוק, המוסר והחוק הבין לאומי.
חלק מחייליו של פוקס עברו צד, וברגע האמת לא רק שלא מנעו אלימות, אלא היו שותפים לה. אם פוקס היה רוצה להעמידם לדין, צבא הרעל המשותף של הציונות הדתית והביביזם היה יוצא עבורם לקרב ציבורי ומציג את האלוף כמי שפועל נגד צה״ל.
מצער אך לא מפתיע, כי לאחר הנאום, כי לא קם ולו איש ציבור אחד מהנהגת הימין, שדרש חשבון נפש והתבוננות פנימית, כולם עסקו בגינויים והשמצות על מי שעד לפרישתו סיכן את חייו על מנת להגן על חייהם. כפיות טובה ועידוד טרור, שניים במחיר אחד.
עבור נותני החסות לטרור המתנחלים, המתריע בשער הוא האויב, לא פורעי החוק האלימים. לכן, מותר להכליל, חייבים להכליל, אלימות המתנחלים היא לא תופעה שולית, אלימות המתנחלים היא תופעה ממסדית, המתנחלים כולם שותפים לה, אלו שלוקחים בה חלק, אלו שמגבים, ואלו שלא עושים דבר כדי למנוע אותה.

בניגוד לתפיסה הרווחת, אלימות המתנחלים איננה תופעה שולית של קומץ נערים סוררים היוצאים לפרוק זעמם על פלסטינים לאחר פיגועים. אלימות המתנחלים היא תופעה מאורגנת, ממומנת, חלק אינטגרלי מתוכניות הימין להפוך את חייהם של הפלסטינים לבלתי נסבלים, עד כדי כך שייאלצו לעזוב. השטחים שמתפנים נתפסים על ידי המתנחלים ובגיבוי הממשלה מוכשרים וזוכים לתקציבים.
אלימות המתנחלים היא כלי עבודה מדיני של הממשלה, הפשעים נעשים ברשות ובסמכות, חלק מתוכנית גדולה, טרנספר לפלסטינים והשתלטות על עוד שטח. סמוטריץ' כשר האחראי על השטחים במשרד הביטחון ובן גביר כשר האחראי על המשטרה, עושים יד אחת כדי להכשיר מאחזים אלימים והשתלטות על שטחים ולמנוע כל חקירה רצינית ואפקטיבית נגד פורעי החוק, שלא מהססים לתקוף ולפגוע גם בחיילי צה״ל.
בתפקיד המעודדת הראשית ומחלקת הפיצות לפורעים היהודים, ח״כ לימור הר מלך, זה מה שנקרא קשר עם הבוחר.
אין שיחה שקיימתי בשנה האחרונה עם פלסטינים מהשטחים שבה לא עלה נושא אלימות המתנחלים. החשש הפך ליום יומי, גורם לכל משפחה פלסטינית לחשוב פעמיים בטרם יצאו מהבית. גם לישון כבר לא בטוח, בכפרים ובערים הסמוכים להתנחלויות הקיצוניות, החשש משריפת הבית הפך ממשי. לצד העלייה הדרמטית במספר המקרים, אכזריותם ורמת המסוכנות שלהם, הפלסטינים נותרו ללא כתובת לפנות אליה. בן גביר סגר סופית את האפשרות שמשטרת ישראל תבצע את המוטל עליה ותגן גם על ביטחונם, חוסר אונים מוחלט.
בניגוד למתנחלים, לפלסטינים אין צבא, אין משטרה שיכולה להגן עליהם או להביא את הפושעים לדין. אם יעזו להגן על עצמם או על בני משפחותיהם, ייחשבו מיד כטרוריסטים, ייעצרו או יהרגו במקום. נותרו שתי ברירות, לחיות תחת טרור, השפלה, חוסר וודאות ואלימות או לעזוב.
שנת 2023 הייתה השנה הקשה ביותר בשטחים, מבחינת אלימות מתנחלים, עם למעלה מ- 1,200 אירועי אלימות, שדרגת חומרתם רק עולה. קהילות שלמות בדרום הר חברון, בבקעת הירדן ובלב השטחים סובלות מהתקפות מאורגנות, נושלו בכוח מאדמותיהן עבור רועי צאן יהודים. מאספר יטא, תורמוסעיא, סינג׳ל, לובן א שארקיה ועד רשימה ארוכה של כפרים הסופגים אלימות קשה.
אכיפת החוק כל כך לא רלוונטית, שחלק מהפלסטינים לא מבינים מדוע הפורעים היהודים בכלל מטריחים את עצמם להסוות את פניהם, אולי כי כשאין אכיפה ישראלית, הכוח היחיד שיכול להתערב יגיע מהעולם, סנקציות, צווי מעצר ואישומים בפשעי מלחמה.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    יריב כשמו כן הוא.
    שרה 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי כי הוא מדקלם ולא מאמין לעצמו
    סגור
  • 13.
    דברי אפנהיימר
    מחמוד א זהאר 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריב אין ספק כי כל דבריך אמת ואמת טהורה !! אבל,שמה אולי יש ביכולתך להסביר את הירי הספורדי המתנהל כנגד כל תושבי השומרון באשר הם ביום יום ?הכיצד ואולי תוכל להבהיר את הפגיעה בתושבי השומרון היהודיים בכל מקום ?ואולי שעה שלשיטתך מקומם של היהודים לא בשומרון ולא בשום מקום מלבד בגיהינום ?משום שהם יהודים?שמה ואולי תספר את האמת ולא השקרית של שונאי ישראל באשר הם על התרחש בשומרון ,הכיצד יהודי חיי להגן על ביתו בכל מקום בפני רצון אלוף הפיקוד והמינהל הארחי לחסל את ההתיישבות היהודית בכל מקום ובכל מקום ולא רק באזור הגוש?
    סגור
  • 12.
    הרסתם את המדינה
    עוד טפש שמאוהב בעצמו 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דוגמא חיה להתנשאות המכוערת של השמאל, לפנאטיות וחוסר הקבלה של ד מ ו ק ר ט י ה אבל הרי העם מטומטמם בעיניך , נכון גאון? תמשיכו לטפוח לעצמכם על השכם ,ללבות שנאה והסתה תוך כדי ניכוס מוסרי מעוות. בחיים לא חשבתי שזה יקרה אבל אני אצביע לימין!! אנשים כמוך שמקדמים טרללת מיזנטרופית לא ראויים לבמה. כבר עדיף ביבי מאשר קפלן. סלידה עמוקה ממך ומשכמותך. קבל עגבנייה וירטואלית על תקן הבעת בוז יא מחרחר מריבות עוכר ישראל. מתנשא מנותק שבע תת רמה. אתה הפאשיסט אתה!
    סגור
  • 11.
    הרסתם את המדינה
    עוד טפש שמאוהב בעצמו 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוגמא חיה להתנשאות המכוערת של השמאל, לפנאטיות וחוסר הקבלה של ד מ ו ק ר ט י ה אבל הרי העם מטומטמם בעיניך , נכון גאון? תמשיכו לטפוח לעצמכם על השכם ,ללבות שנאה והסתה תוך כדי ניכוס מוסרי מעוות. בחיים לא חשבתי שזה יקרה אבל אני אצביע לימין!! אנשים כמוך שמקדמים טרללת מיזנטרופית לא ראויים לבמה. כבר עדיף ביבי מאשר קפלן. סלידה עמוקה ממך ומשכמותך. קבל עגבנייה וירטואלית על תקן הבעת בוז יא מחרחר מריבות עוכר ישראל. מנותק שבע תת רמה.
    סגור
  • 10.
    צבא הרעל המשותף?
    בוז 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אהבת המולדת זה רעל? יצא המרצע מן השק. איש קטן שעושה צל גדול
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    אלוף כושל מקומך במר"צ שמור כמו לכל הנלוזיןם (ל"ת)
    אבי 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    הה אופנהיימר! לאן נעלמת?
    עופר 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היה קצת משעמם בלעדיך.
    סגור
  • 7.
    אלוף כושל (ל"ת)
    גימל 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    שקר
    צי, 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אלימות קפלן עולה בהרבה על אלימות המתנחלים.
    סגור
  • 5.
    די לכיבוש! (ל"ת)
    לא מתנחל 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • באמת די
    פחחח 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכיבוש של האמת בשם ניכוס מוסרי. זה הכיבוש היחיד פה. שונאי המולדת מוזמנים להתחפף מכאן. כיבש פחחחח סאק איט אפ כבר יא אוטואנטישמים.
    סגור
  • 4.
    שונא ישראל (ל"ת)
    Zz 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    הזוי, מצייר את העברים כקורבנות ולא מבין בכלל שהם התוקף (ל"ת)
    שי שומרון 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    חמור!!!
    אריה 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין תקווה עם אנשים כמוך
    סגור
  • חמור
    פורח אורח 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכון חמור על 2 רגליים
    סגור
  • 1.
    כולנו יודעים שאתה מראשי השמאל הקיצוני
    לפיד 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יריב היקר, אתה אחד מראשי שלום עכשיו.. אפילו השם שלכם מעיד על כמה אתם מיעוט בעם. הצבא אמין כמו שהוא היה אמין בשבעה לאוקטובר. הרבה קצינים לא איתו כלל ולא מסכימים לדבריו. זה הכתמה של ציבור שעודה ימים ולילול בהגנה בעזה ובשהותם ביוש בכדי שלא יעשו לך בתל אביב אותו הדבר או בכפר סבא
    סגור