השוק

ענקית הרכב נכנסת לפשיטת רגל: החברה קורסת בחובות עתק

יצרנית חלקי משאיות מסחריות בשם Accuride Corp נאלצת להגיש בקשת פשיטת רגל השנה. המשבר בענף נובע מעודף קיבולת בתעשיית ההובלות, המשפיע לרעה הן על חברות ההובלה והן על ספקי החלקים
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
חברת Accuride Corp., יצרנית חלקי משאיות מסחריות, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. הצעד הדרמטי הגיע לאחר שהחברה שרפה את מזומניה על רקע מיתון בתעשיית ההובלות בארצות הברית. על פי הדיווח שהוגש ב-9 באוקטובר, החברה העריכה כי התחייבויותיה ונכסיה נעים בין 500 מיליון דולר למיליארד דולר.
Accuride היא החברה האחרונה בסקטור התחבורה האמריקאי שנאלצת להגיש בקשת פשיטת רגל השנה. המשבר בענף נובע מעודף קיבולת בתעשיית ההובלות, המשפיע לרעה הן על חברות ההובלה והן על ספקי החלקים. כישלונה של Accuride מגיע למרות שבשנה שעברה הסכימו המלווים להעניק לה ארכה להחזר החובות, בתמורה להזרמת כספים מקרן ההשקעות הפרטית Crestview Partners.

בהודעה נפרדת, ציינה יצרנית הגלגלים כי היא "מקווה" לצאת מפשיטת הרגל תוך 90-100 ימים, לאחר שהגיעה להסכם עם המלווים על ארגון מחדש של עסקיה בצפון אמריקה. החברה הוסיפה כי ההסכם יפחית משמעותית את החוב ממאזנה. במקביל, הישות הקנדית של Accuride פתחה בהליך להגנה מפני נושים ותבקש אישור לתוכנית ארגון מחדש מוצעת.
חשוב לציין כי החברות הבנות של Accuride במקסיקו, אירופה ואסיה אינן כלולות בהליכי פשיטת הרגל הנוכחיים. ההסכם שהושג עם המלווים מספק לחברה מימון של 30 מיליון דולר להמשך פעילות רגילה, וכל מפעלי Accuride ימשיכו לפעול כרגיל.
המשבר ב-Accuride משקף את האתגרים הרחבים יותר בתעשיית התחבורה האמריקאית. הביקוש החלש מהצפוי למוצרי החברה, כפי שציינה S&P Global Ratings ביולי, הגביר את הסיכונים לחדלות פירעון או ארגון מחדש. מקרה זה מדגיש את הצורך בהתאמות ושינויים בענף ההובלות והלוגיסטיקה, במיוחד נוכח התנודות הכלכליות והשינויים בדפוסי הצריכה והסחר העולמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה