בארץ

החקלאות הישראלית על סף קריסה: מזג האוויר והמלחמה פוגעים קשות בתוצרת

בשנה החולפת נאלצה החקלאות הישראלית להתמודד עם פגיעות רבות, גם בשל המלחמה וגם בעקבות אירועי מזג האוויר הקיצוניים. בעוד קנט פיצתה את החקלאים בסכום של 410 מיליון שקל, התחזיות לחורך הקרוב מעוררות דאגה
מערכת ice | 
גיוס עובדים זרים בחקלאות (צילום shutterstock)
החקלאות הישראלית חוותה השנה קשיים רבים, עקב שילוב של פגיעות ממלחמת "חרבות ברזל" ומשבר האקלים. קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע, דיווחה על פיצויים בסכום של כ-410 מיליון שקל לחקלאים בגין נזקים שנגרמו ממזג האוויר, גידול של כ-5% ביחס לשנה הקודמת. אולם, מדובר בתמונה חלקית, שכן הסכום לא כולל את הנזקים שנגרמו מהמלחמה.
השירות המטאורולוגי צופה חורף קשה עם אירועי קיצון נוספים, מה שיכול להחמיר את המצב הקיים. במהלך החורף האחרון, נגרמו נזקים בהיקף של מעל 150 מיליון שקל, בעיקר עקב ברד וממטרים כבדים שגרמו להצפות.
בנוסף, הקיץ החם ביותר שנמדד בארץ הביא לעלייה משמעותית בטמפרטורות, דבר שפגע קשות בגידולים, במיוחד בפירות כמו אבטיח ומלון. קנט פיצתה את המגדלים בלמעלה מ-3- מיליון שקל על נזקי החום בחודש יוני בלבד.
שמוליק תורג'מן מנכ"ל קנט, ציין כי "בשנה האחרונה היינו עדים לשילוב של 2 תופעות שפגעו בהיקפי התוצרת החקלאית המוצעת לציבור. מבחינת מזג האוויר, היינו עדים להתגברות ההשפעות של משבר האקלים ולפגיעה עצומה בגידולים. במקביל היינו עדים להשלכות המלחמה ובכללן פגיעה בהיקף התוצרת החקלאית. זאת כאשר בחלק מהמקרים לא ניתן היה לתת מענה באמצעות ייבוא, לאור החרם הטורקי על ייצוא תוצרת חקלאית לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה