רכב

ענקית הרכב מסיימת את פעילותה: פשיטת הרגל נכנסת לתוקף

התוכנית לפש"ר של פיסקר שאושרה על ידי השופט תומאס הוראן בדלוואר כוללת פתרונות למספר סוגיות מרכזיות. בין היתר, היא מסדירה את המימון לטיפול בקריאות חוזרות (ריקולים) שהוצאו לדגם ה-Ocean SUV, כולל בעיות בבלמים ובמשאבת מים והוסדרה גישה לשרת הענן של פיסקר לצורך עדכוני תוכנה חיוניים לפעולת הרכב
מערכת ice |  1
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
חברת פיסקר, יצרנית הרכב החשמלי מדרום קליפורניה, קיבלה אישור לתוכנית פשיטת הרגל שלה ביום שישי. התוכנית מאפשרת לבעלי הרכבים להמשיך להשתמש במכוניותיהם למשך שנים, אך אינה מציעה פיצוי למשקיעים שאיבדו את כספם. במקביל, החברה נמצאת תחת חקירה של רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) בגין חשד להפרות של חוקי ניירות ערך טרם הגשת בקשת פשיטת הרגל ביוני.
התוכנית שאושרה על ידי השופט תומאס הוראן בדלוואר כוללת פתרונות למספר סוגיות מרכזיות. בין היתר, היא מסדירה את המימון לטיפול בקריאות חוזרות (ריקולים) שהוצאו לדגם ה-Ocean SUV, כולל בעיות בבלמים ובמשאבת מים. כמו כן, הוסדרה גישה לשרת הענן של פיסקר לצורך עדכוני תוכנה חיוניים לפעולת הרכב. חברת American Lease, שרכשה את מלאי הרכבים הלא מכורים של פיסקר, תשלם 2.5 מיליון דולר עבור גישה לענן למשך חמש שנים ותשתף גישה זו עם יותר מ-6,000 בעלי רכבים תמורת סכום שטרם נקבע.

פיסקר, שנוסדה ב-2016 והונפקה לציבור ב-2020, גייסה מיליארד דולר בהון מניות ולוותה עוד יותר, אך בסופו של דבר נקלעה לקשיים כספיים. החברה נכשלה בייצור ואספקה של ה-Ocean SUV, שסבל מתקלות תוכנה למרות שזכה לשבחים על הנסיעה והבנייה שלו. מניות החברה, שהגיעו לשיא של 28.50 דולר במרץ 2021, צנחו לחמישה סנט בעת הכרזת פשיטת הרגל. בעלי מניות רבים, כמו אוון סקוט מפורטלנד, מרגישים שהוטעו על ידי החברה.
במסגרת הליך פשיטת הרגל, הוגשו יותר מ-4,000 תביעות נגד פיסקר, כולל שתיים בסך כולל של יותר ממיליארד דולר. החברה עדיין לא מכרה את נכסיה באוסטריה ואת הקניין הרוחני שלה, שכולל את עיצובי הרכבים וקוד התוכנה. התמורה ממכירות אלו תועבר לקרן נאמנות, כאשר רוב הכספים יועברו לנושה המובטח של החברה. בעלי רכבים המחפשים פיצוי עשויים לפנות לערוצים נוספים, כגון הליכי בוררות נגד בנק J.P. Morgan Chase, אחד ממלווי הרכב המובילים של פיסקר.
סיפורה של פיסקר מדגיש את האתגרים העצומים בתעשיית הרכב החשמלי ואת הסיכונים הכרוכים בהשקעה בחברות סטארט-אפ שאפתניות. בעוד שהתוכנית שאושרה מספקת פתרונות מסוימים לבעלי הרכבים, היא מותירה משקיעים רבים ללא כלום ומעלה שאלות לגבי האחריות התאגידית והפיקוח הרגולטורי בתעשייה זו. ככל שהחקירה של ה-SEC ממשיכה והתביעות המשפטיות מתקדמות, סביר להניח שפרשת פיסקר תמשיך להדהד בתעשיית הרכב ובשוקי ההון עוד זמן רב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משאבת מים
    כאילו מבין 10/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכב חשמלי משאית מים ??? אולי בעצם כן לחימום תא נהג !!!
    סגור