השוק

"מאסק אכזב את המשקיעים, חוששים מעתידן של טסלה וגוגל"

חברות ההשקעה הבינלאומיות Leverage Shares וחברת Themes, ערכו סקירה בנוגע למכה הכלכלית בארצות הברית בעקבות ההוריקן "מילטון", ובנוגע לחשש של המשקיעים מעתידן של גוגל וטסלה, על רקע האכזבה הגדולה מהצגת הרכבים האוטונומיים של ענקית הרכבים החשמליים, והחקירות שנפתחו נגד ענקית הטכנולוגיה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ tesla)
חברות ההשקעה הבינלאומיות Leverage Shares וחברת Themes, ערכו סקירה כלכלית מסקרנת במיוחד בנוגע למספר נושאים - בהם המכה הכלכלית בארצות הברית בעקבות ההוריקן והחשש של המשקיעים מהמצב של גוגל וטסלה.
ויולטה טודורובה אנליסיטית בקבוצת ההשקעות הבינלאומית Leverage Shares: "הוריקן "מילטון", החמישי בעוצמתו באוקינוס האטזכלנטי, מסב נזק כלכלי עצום, בעיקר בפלורידה, דבר ג׳אך לפי שעה עדיין קשה לכמת את הנזק במונחים כספיים. ההערכות ראשוניות מדברות על עשרות מיליארדי דולרים בנזק לרכוש אישי ולעסקים, כאשר תביעות הביטוח נעות בין 30-50 מיליארד דולר.
המגזרים שספגו את הנזק הכי גדול הן תיירות, בנייה, קמעונאות ואנרגיה. עם זאת, יש לציין כי נזקים ברכוש ובנכסים אינם משפיעים על התמ"ג, מאחר שהתמ"ג עוקב אחר הפעילות הכלכלית ולא אחר שווי נכסים. השיקום ייארך זמן, ויתבסס על כספים פדרליים וכספי ביטוח. עם זאת, נראה כי לסופה לא תהיה השפעה על השווקים, שימשיכו להתמקד בנתוני מקרו.
חודש לבחירות בארה"ב, והשווקים עוקבים מקרוב אחר התוצאות, שעשויות להיות בעלות השלכות על הכלכלה העולמית, בייחוד על אירופה וסין. השווקים באירופה ובסין עשויים להגיב בשלילה במידה וטראמפ ייבחר, מאחר שמדיניותו עשויה להחריף את מתחי המסחר בין שותפות הסחר. מנגד, ניצחון של האריס עשוי להרגיע את החששות הללו, מאחר שמדיניותה הכלכלית מתונה יותר, וגם עשויה לדחוף מגזרים כמו אנרגיות מתחדשות. עם זאת, האריס דוגלת בהעלאת מס החברות, דבר שעשוי לנגוס בשולי הרווח של חברות אמריקאיות ואירופיות.
לבחירות עשויות להיות השלכות על מדיניות הסחר, מס החברות והמצב הגיאו-פוליטי ועל כן סביר שהתנודתיות בשווקים בחודש הקרוב תהיה גבוהה יותר. עם זאת, אנחנו סבורים כי לאחר הבחירות, ולא משנה מי ינצח, השוק יחזור לעליות. האירועים המרכזיים השבוע יהיו מדד המחירים לצרכן ונתוני המכירות הקמעונאיות בארצות הברית, החלטת הריבית באירופה ונתוני התמ"ג בסין".
לדברי פול מרינו סמנכ"ל הכנוסות בחברת Themes מקבוצת LeverageShares: "אירוע חשיפת הרובוטקסי של טסלה הוצג כאירוע החשוב ביותר בתולדות החברה מאז השקת "מודל 3" ב-2017. למעשה, הציפייה לאירוע היה הכוח המניע מאחורי העלייה של מניית טסלה מהשפל של חודש אפריל. ואולם, למרבה הצער, לצד החזון והתצוגה המרשימים, האירוע היה דל בנתונים ומידע לגבי יישום החזון ובאיה אופן זה יתרגם להכנסות.
ייתכן שאילון מאסק אכן יהיה האדם שיוביל אותנו לעתיד של נהיגה ללא נהגים, אך לעת עתה המשקיעים היו מאוכזבים והמניה ירדה ביום שישי ביותר מ-8%. מנגד, מניותיהן של אובר וליפט עלו בשיעורים דומים בעקבות התמעטות החשש לתחרות מצד טסלה. המשקיעים ימתינו כעת לדו"ח לרבעון השלישי כדי לראות כיצד המעבר של טסלה מחברת רכב לחברת בינה מלאכותית ורובטיקה ישפיע על המודל העסקי.
גם גוגל עמדה במוקד השבוע, על רקע רצונו של משרד המשפטים האמריקאי לפרק את המונופול של גוגל בתחום החיפוש. משרד המשפטים פירט תוכנית לשינויים בהתנהגות, בפרקטיקות ובמבנה של גוגל, אשר למעשה אלה הם שהובילו אותה להיות אחת החברות הגדולות בוול-סטריט. התוכנית הזו מצד הממשל עוררה חשש גדול בקרב משקיעים, אך כעת יש לראות מה יחליט השופט ואילו צעדים הוא יקבע, ועל סמך זאת המשקיעים יבצעו הערכה מחדש של שוויה של גוגל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה