רכב

טסלה חושפת את הסייברקאב: האם זה הרכב שכולם חיכו לו?

טסלה חושפת את הסייברקאב, רכב חשמלי אוטונומי ראשון של החברה, ללא הגה או דוושות, עם אפשרות לשימוש עירוני, במחיר יעד של פחות מ-30 אלף דולר, אך הייצור תלוי באישורים רגולטוריים
מערכת ice | 
טסלה (צילום shutterstock)
טסלה חשפה הלילה את הסייברקאב, הרכב האוטונומי הראשון של החברה, במהלך אירוע WE ROBOT. הסייברקאב, הידוע גם כ”רובוטקסי”, הוא רכב חשמלי שיתפקד ללא נהג, ובכך מציב אותו כאופציה בטוחה יותר, לטענת אלון מאסק, “פי 10 עד 20” בהשוואה לרכב עם נהג. הרכב מעוצב ללא הגה או דוושות, ויש לו שתי דלתות שנפתחות למעלה ושני מקומות ישיבה, מאחר שלדברי מאסק, רוב השימושים יהיו עירוניים ולא ידרשו יותר משני נוסעים.
הייצור של הסייברקאב צפוי להתחיל בשנים 2026-2027, עם פעילות ראשונית בקליפורניה ובטקסס. הפעלתו תלויה בקבלת אישורים רגולטוריים מהשלטונות האמריקאיים, ומחירו צפוי להיות נמוך מ-30 אלף דולר. הרכב יהיה זמין לרכישה הן ללקוחות פרטיים והן לגופים עסקיים, כאשר המשתמשים יוכלו להזמין את השירות לפי הצורך, למשך דקות או ימים.
בנוסף לסייברקאב, טסלה הציגה גם את הרובו-וואן, רכב אוטונומי המיועד להסיע עד 20 נוסעים או מטען, אך פרטים נוספים עליו לא פורסמו. בשעה שטסלה מתמודדת עם תחרות גוברת, במיוחד בסין, הסייברקאב מציע לחברה הזדמנות לשינוי כיוון משמעותי, אך מדובר בהימור שדורש הצלחה טכנולוגית והתגברות על חסמים רגולטוריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה