השוק

הסטארטאפ שמשנה את העולם מתפוצץ עם גיוס ענק

הסטארטאפ הישראלי אנזימיט המחולל מהפכה בתחום הייצור, השלים סבב גיוס סיד של 10 מיליון דולר. הגיוס מגיע לאחר סבב הפרה-סיד מ-2022, ומביא את סך ההשקעות בחברה ל-16 מיליון דולר
מערכת ice | 
צוות אנזימיט (צילום יח"צ)
אנזימיט מתמקדת בפתרונות ייצור ללא תאים, תוך שימוש באנזימים במקום תאים חיים. גישה זו מאפשרת לייצר מוצרים בצורה מהירה, פשוטה ויעילה יותר, וחסכונית בעלויות. החברה משתמשת באלגוריתמים של למידה עמוקה לפיתוח אנזימים מותאמים אישית, שמתאימים במיוחד לתהליכי ייצור שונים, ובכך היא עוקפת את האתגרים הנלווים לפרמנטציה מבוססת תאים.
סבב הגיוס הנוכחי נערך בהובלת Grove Ventures ו-Khosla Ventures, והצטרפו אליו משקיעים קודמים כמו First Star Ventures ו-Sapir Venture. גיוס זה מצטרף לסבב הפרה-סיד של החברה מ-2022, ומביא את סך ההשקעות שהשיגה ל-16 מיליון דולר. הכספים שנאספו ישמשו להאצת ההתרחבות הגלובלית של אנזימיט ולפיתוח הטכנולוגיה שלה.

אנזימיט הוקמה בשנת 2020 על ידי ד"ר גדעון לפידות ודרור ברן, ומעסיקה כיום 18 עובדים. החברה שואפת להפוך את הייצור הביולוגי לסטנדרט החדש בתעשייה, ולהציע פתרונות ברי קיימא בתחום המזון, קוסמטיקה ורפואה.
ד"ר גדעון לפידות, מייסד-שותף ומנכ"ל אנזימיט: "במשך עשרות שנים, הייצור הביולוגי הוגבל על ידי החיפוש אחר אנזימים טבעיים שיתאימו לצרכים התעשייתיים. הפלטפורמה מבוססת AI שלנו משנה פרדיגמה זו על ידי תכנון אנזימים חדשים לחלוטין המתאימים לאתגרי ייצור ספציפיים. הדבר מאפשר לנו ליצור את המולקולות והחומרים שהיו בעבר בלתי ניתנים להשגה או יקרים מדי לייצור".
דרור ברן, מייסד-שותף וסמנכ"ל התפעול של אנזימיט: "הגיוס יאפשר לנו להקים מתקן פיילוט ולהגדיל משמעותית את יכולות הייצור של אנזימיט. אנחנו לא רק הופכים את הייצור הביולוגי לנגיש; אנחנו משנים באופן בסיסי את האופן בו אנחנו מייצרים מוצרים".
דב מורן, שותף מנהל ב-Grove Ventures: "חומרים הם המהות של חיינו. חלק מההתקדמות של העולם תלוי בחומרים ואנזימיט עם הטכנולוגיה החדשנית והפלטפורמה מבוססת ה-AI שלה מחוללת מהפכה בתחום. אנזימיט היא החברה המתקדמת ביותר בהנדסה ושימוש באנזימים וביצירת חומרים חדשים, ואנו שמחים להיות חלק ממנה".
אליס ברוקס, שותפה ב-Khosla Ventures: "אנזימיט יוצרת קטגוריה חדשה של ייצור בר-קיימא. "יש לה את הפוטנציאל לפתח את היתרונות האמיתיים של ייצור ביולוגי בקנה מידה גדול. הדבר יאפשר סוף סוף לספק חלופה לשיטות הקיימות והבזבזניות מבחינת משאבים עליהן הסתמכנו במשך מאות שנים לייצור של כל דבר; ממזון, רפואה, כימיקלים ועד חומרים יומיומיים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה