השוק

ישראל בדרך להתאוששות כלכלית? מזרחי טפחות: "השוק הדוק מאוד"

סקר הערכת המגמות בעסקים הצביע על נתונים מעודדים בפעילות העסקית במהלך חודש אוגוסט. יוני פנינג, האסטרטג הראשי מדגיש כי "סביר להניח שההשפעה האינפלציונית של הגידול בשכר כבר חצתה את השיא". בנוסף, למרות הירידה במספר חברות התעופה, ישראלים המשיכו לטוס לחו"ל
מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במהלך אוגוסט נרשמה התאוששות כללית בפעילות העסקית בישראל, עם עלייה ניכרת במדדים כמו ענף הבינוי והמסחר הקמעונאי. הנתונים מצביעים על שיפור משמעותי בעקבות מגמת ההתחזקות בתעסוקה. לדבריו, "שוק העבודה הדוק מאוד, אך סביר להניח שההשפעה האינפלציונית של הגידול בשכר כבר חצתה את השיא".
על פי סקירה שבועית של יוני פנינג אסטרטג ראשי בחדר עסקאות של מזרחי טפחות, הנתונים מלמ"ס מצביעים על שיפור בפעילות בענף הבינוי, עם עלייה בשיעור הפעילות של אתרי הבנייה ל-89% באוגוסט, לעומת 75% ביולי. זאת, על אף שהתכווצות משמעותית נרשמה בסעיפי הבנייה למגורים במהלך המלחמה.


יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום: עופר חגיוב, Magma Images)
בנוסף, למרות הירידה במספר חברות התעופה, ישראלים המשיכו לטוס לחו"ל בקצב גבוה, אך ההשפעה על מחירי הטיסות צפויה להתגלות רק במדדים עתידיים. שוק העבודה מראה גם הוא שיפור, עם עלייה במספר המשרות המאוישות והעלייה בשכר הממוצע למשרה ב-6.7% שנתי ביולי. אולם, מלחמת עזה השפיעה על השכר לטווח הקצר, ועשויה להביא להאטה בקצב הגידול בעתיד הקרוב.
השכר הממוצע נמצא גבוה ב-3.6% מקצב האינפלציה, מה שמעיד על פוטנציאל לחץ אינפלציוני מוגבל, אשר עשוי להתמתן בהמשך. "השכר הממוצע למשרה עלה ביולי, ל-13,863 שקל. זה משקף גידול של 6.7% שנתי בשכר למשרה – שיא של שלושת החודשים האחרונים. ולמרות זאת, נעיר כי המלחמה דחפה כלפי מעלה בקרוב ל-4% את השכר הממוצע, בין היתר כמובן על רקע צמצום המשרות בשכר נמוך בענפי השירותים. נצפה שקצב הגידול של השכר יתמתן בסביבות נתוני נובמבר, מהסיבה הזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה