השוק

הכלכלן הראשי של IBI: הריבית בארה"ב תרד בקצבים נמוכים ממה שמתומחר

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI הוא מהקולות הבודדים שמעריכים שהריבית בארה"ב תרד בקצב נמוך ממה שמתומחר כרגע בשווקים ותשומת הלב תהיה לריבית הריאלית ופחות לריבית הנומינלית
ניצן כהן |  4
רפי גוזלן (צילום פייסבוק/ IBI בית השקעות)
באופן עקרוני, קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהחל מהחודש יתחיל הפדרל ריזרב להוריד את הריבית בארה"ב בשיעורים חדים (יחסית) עד נקודה בה הפד יניח כי היא נמוכה דיו כדי לעודד את הפעילות הכלכלית וההשפעה על האינפלציה תהיה נמוכה יחסית. בעוד זה קונצנזוס ההערכות הרי שיש גם הערכות אחרות וכאן נכנס רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI שמעריך שהורדת הריבית בארה"ב תהיה מתונה יותר, הרבה יותר ממה שחושבים. 
"מבחינת המדיניות המוניטרית, ה-Fed רואה לנגד עיניו התקדמות בירידה בסביבת האינפלציה אך היא עדיין גבוהה מהיעד, כולל אינפלציית שירותים גבוהה ודביקה. האינפלציה הבסיסית ממדד מחירי הצריכה הפרטית, נותרה ללא שינוי, ואילו מדד השירותים הבסיסי ללא דיור, אחת האינדיקציות אותן בוחן ה-Fed  כמדד לסביבת האינפלציה, התמתנות לכ-3.3%. בפן הריאלי, שוק העבודה מתקרר אך בלא מעט מהפרמטרים התמונה לא משקפת הרעה משמעותית, והדבר מקבל חיזוק בנתוני הצמיחה הגבוהים יחסית" כותב גוזלן ללקוחות הבית.

"בכדי שה-Fed יחליט על האצה בקצב הפחתת הריבית באופן שמתומחר בשווקים תידרש הרעה משמעותית בשוק העבודה ולהערכתנו תמונת המצב הנוכחית לא תומכת בתרחיש זה.
"לכן מדיניות ה-Fed בתקופה הקרובה צפויה להערכתנו לכוון להפחתת עוצמת הריסון המוניטרי, כלומר בהתאמה כלפי מטה של סביבת הריבית הריאלית בכדי שלא ליצר מדיניות מרסנת מדיי. לפיכך, בהתחשב בירידת התשואות האחרונה שנשענה על ציפיות להפחתת ריבית מהירה, הפוטנציאל להמשך ירידת התשואות מהרמה הנוכחית מוגבל, ובכל אופן ישנה עדיפות לחשיפה לריבית הריאלית מאשר לנומינאלית על רקע הציפיות לאינפלציה שנמצאות ברמה נמוכה" הוא מסיים את החלק הזה בסקירה השבועית שלו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזו בדיחה אתם כאתר ...
    בדיחה 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביאים איש חברת הון ישראלית...שיסביר לישראלים על המשק האמריקאי... ממש גאון הדור...מה שאנחנו איגוד הסוחרים העצמאיים עושים בארה"ב הוא לא ילמד עוד 30 שנה ..כל מטרתו היא למשוך לקוחות לעצמו
    סגור
  • מטרה שגויה!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטרתם העיקרית של רוב מנהלי הכספים,זה לא לעשות כסף עבור הלקוח.מטרתם זה לשמור על הלקוח-ג'יימס גרנט!
    סגור
  • 2.
    ריבית!
    אנצי!!!! 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דאגה זה הריבית שמשלמים עושי הצרות- ג'ורג' וושינגטון נשיא ארצות הברית!!!!
    סגור
  • 1.
    ריבית!
    אנצי!!!! 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דאגה זה הריבית שמשלמים עושי הצרות- ג'ורג' וושינגטון נשיא ארצות הברית!!!!
    סגור