קריירה ולימודים

היועמ"שית נגד השר קיש: תבלום העברת מאות מיליוני שקלים לחרדים?

לאחר ששר החינוך יואב קיש הודיע על כוונתו להעביר מאות מיליוני שקלים לחינוך החרדי למרות שלא מלמדים ליבה, היועמ"שית התערבה בנושא. בהרב-מיארה ואנשיה פרסמו חוות דעת חדשה שמאלצת את קיש ומנהיגי החברה החרדית לחשב מסלול מחדש
מערכת ice | 
יואב קיש וגלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סערת לימודי הליבה חוזרת לכותרות, לאחר שהשר קיש החליט על העברת תקציב לרשתות החינוך החרדיות, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה יצאה בביקורת חריפה על התנהלות השר.
בעקבות הפרסומים על תוספות התקציבים בגובה מאות מיליוני שקלים לחינוך החרדי, עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה לבהרב מיארה העבירה לשר קיש חוות דעת בנושא. בעיקרה זו טוענת שבמקום שהשר יעביר תקציבים לחינוך החרדי, עליו לאכוף ביתר שאת את סוגיית לימודי הליבה בבתי הספר ולהטיל סנקציות כלכליות על מוסדות שלא יעמדו בהם.
סומפולינסקי, מדגישה בדבריה שישנם קשיים משפטיים מהותיים בתקנות שהוצגו על ידי השר קיש במהלך חודש אוגוסט האחרון ולטענתה, הן כלל לא מכתבות עם החלטת הממשלה לחלוקת תוספות התקציב ולדרישות החוק ולעקרון השוויון.
רשתות החינוך החרדיות נמנות מאלו שנמנעות משילוב לימודי ליבה בתוכנית הלימוד, עובדה שעוררה מספר פעמים מחלוקת ענק נגד החברה החרדית בישראל. בחוות הדעת שהועברה לשר קיש נקבע שעל משרד החינוך לשים סוף לכך ולהטיל עליהם סנקציות תקציביות משמעותיות. אין ספק של כל זה יחייב את משרד החינוך ורשתות החינוך החרדית לחשב מסלול מחדש ולבחור דרך פעולה חדשה.
היועמ"שית ואנשיה הם לא היחידים, גם בקרב משרדי הממשלה קמו קולות המתנגדים למהלך של השר קיש, בהם בכירים במשרד המשפטים והאוצר. רק בחודש שעבר, היועץ המשפטי למשרד האוצר אסי מסינג, פרסמה חוות דעת שמתכתבת עם זו של היועמ"שית.
לאורך המסמך סומפולינסקי, חוזרת ומדגישה כמה פעמים את העובדה שחובת לימודי הליבה ועמידה בכללים הנלווים אליה נמצאים בגדר חובה גם היום ולכן, כל מי שלא עומד בהם לא אמור להיות זכאי לתוספות תקציב.
בדומה לטענותיו של אסי מסינג, בחוות הדעת מוצע שכל מוסד חינוכי של יעמוד בדרישות שהציב משרד החינוך ינוכה מרשתות החינוך החרדיות הפוליטיות ויחווה קיצוץ של 25% בתקציב.
סומפולינסקי, כתבה כי: "החובה של מוסדות חינוך רשמיים לעמוד בכללי משרד החינוך, כולל לימודי ליבה ומבחני המיצב, עומדת ללא קשר לרפורמת אופק חדש. הרפורמה לא נועדה להבטיח את העמידה של כל אחד ממוסדות הרשתות בחובותיו הבסיסיות או לעודד אותם לעשות זאת, אלא להיות קומה שנייה שתבטיח את העלייה באיכות ההוראה. יש להסדיר את העמידה בחובות הבסיס של הרשתות באופן שאינו כרוך בכניסה לאופק חדש, ולעמוד על התנאים הייסודים הנדרשים לקבלת התקציב הבסיסי, שרק בהתקיימם ניתן יהיה לבסס מעבר לתוכנית מתקדמת יותר. לימודי הליבה, הם חלק מתנאים שבהם נדרשות הרשתות לעמוד כבר היום לקבלת התקצוב. מוסד שאינו עומד בחובות הבסיס אינו זכאי לתקצוב מלא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה