קריירה ולימודים

החרדים יחויבו בלימודי ליבה? עשרות בתי ספר במהלך מפתיע

עשרים מוסדות חינוך חרדים המשתייכים לזרמים חסידיים שונים ולרשת "בני יוסף", מנהלים מגעים עם משרד החינוך בנוגע להצטרפות לזרם הממלכתי חרדי. המשמעות: מתן תקצוב מלא - וחובת לימודי ליבה.  בנוסף, יוקמו חמישה בתי ספר חדשים המשתייכים לזרם זה - ויגדילו את שיעורו בין חלקו מוסדות החינוך החרדים
מערכת ice |  1
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
כעשרים מוסדות חינוך חרדיים, המשתייכים לזרמים חסידיים שונים, בהם חסידות בעלז וחסידויות נוספות, ולרשת "בני יוסף" של ש"ס מנהלים מזה תקופה מגעים עם משרד החינוך בנוגע להצטרפות לזרם הממלכתי חרדי. על פי פרסום של שירי קדרי-עובדיה בדה מרקר, בתי הספר צפויים להתחיל ללמוד במסגרתו בתחילת שנת הלימודים הקרובה.
על פי הדיווח, הצטרפות בתי הספר החדשים לחינוך הממלכתי חרדי תגדיל באופן משמעותי את חלקו בין מוסדות החינוך החרדיים, שעומד כעת על חמישה אחוזים בלבד, כ-80 בתי ספר. בתי הספר הממלכתיים-חרדים מחויבים בלימודי ליבה, ומתוקצבים לפיכך באופן מלא.
 
בנוסף להצטרפות בתי ספר אלו לזרם הממלכתי חרדי, צפויים לקום בשנה הקרובה חמישה בתי ספר ממלכתיים חרדים חדשים. המהלך יאפשר לבתי הספר בחסידות בעלז, שנמצאת במגעים עם משרד החינוך, לקבל תקצוב מלא וזהה לזה של בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים.
הזרם הממלכתי-חרדי הוקם לפני כעשור, בתקופת שר החינוך שי פירון, ואפשר לראשונה לבתי ספר חרדיים לפעול בחסות מלאה של משרד החינוך, ולא דרך עמותות או רשתות החינוך החרדיות והחינוך העצמאי. בתי הספר שנמצאים תחת החינוך הממלכתי חרדי מחוייבים בלימודי ליבה מלאים, ובהתאם מתוקצבים באופן מלא. המורים בזרם החינוך מועסקים באופן ישיר על ידי משרד החינוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך ילמדו ליבה כשאין למורים שלהם ידע בליבה??? (ל"ת)
    יעקב 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור