בארץ

לפחות 300 מיליון שקל: זה הסכום שתרוויח המדינה מקיצוץ קצבאות החרדים

לאחר פסיקת בג"ץ על גיוס של כלל תלמידי הישיבות בגילאי 18-26 והפסקת תקצוב האברכים שאינם מקבלים פטור כדין, ההערכות הן שהמדינה תרוויח בין 300 ל-500 מיליון שקל כתוצאה מהקיצוץ המדובר. בנוסף, דווח כי בהמשך עשויים להתקבל קיצוצים נוספים במענקים הניתנים למשפחות חרדיות
מערכת ice |  1
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
אתמול (שלישי), בג"ץ קבע כי יש לגייס את תלמידי הישיבות בגילאי 18-26, ולהפסיק לתקצב את הישיבות והאברכים שאינם מקבלים פטור מגיוס כדין. הפסיקה ההיסטורית חוללה סערה בכנסת (בין היתר לאחר דבריהם של יולי אדלשטיין וחברי קואליציה נוספים), ואצל הסיעות החרדיות בפרט אשר מבינות כי עליהן לחפש דרכים אחרות לתקצב את מוסדות הלימוד שלהם. אז כמה כסף תחסוך המדינה כתוצאה מהקיצוץ המסתמן?
על פי ההערכות, מדובר בסכום של 300-500 מיליון שקל לשנה שהמדינה תחסוך באם אכן תקצץ את התקציבים המדוברים. בנוסף לתקצוב הישיבות, היועצת המשפטית לממשלה צפויה לקדם את ביטול הנחות הארנונה למשפחות חרדיות בהן האישה עובדת והגבר לומד, באם הוא חלק משכבת הגיל שאמורה להתגייס לשירות צבאי.
במטרה להתמודד עם הגזירה הכלכלית, מנהיגי הציבור החרדי המריאו לאחרונה לארה"ב בשביל להצליח לגייס סכום גיוס שאפתני במיוחד של 107 מיליון דולר, אך זה אמור להספיק לשנה הקרובה בלבד. הרב דוד לנדו, מנהיג הציבור הליטאי, פנה ליהודי ארה"ב ואמר: "שלטונות הרשע כרתו את התקציב של התורה. אנא השלימו את החסר – ולא על חשבון התרומות הקבועות שלכם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות כסף קטן.לאומת הפנסיות התקצביות המושחתות (ל"ת)
    עצבני מאוד! 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור