קריירה ולימודים

בצל החלטת היועמ"שית: השר קיש מעביר מיליוני שקלים לחינוך החרדי

במקביל להחלטת היועמ"שית על ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים של התגייסו, למרות התנגדות משרד המשפטים והאוצר, השרים יואב קיש וחיים ביטון, מקדמים העברת מאות מיליוני שקלים לחינוך החרדי | כל הפרטים
מערכת ice |  1
יואב קיש וחיים ביטון (צילום פלאש 90)
בסמוך להחלטת היועמ"שית על ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים שלא התגייסו, למרות חילוקי הדעות בממשלה שרי החינוך יואב קיש וחיים ביטון, מנסים לקדם את תוספות התקציב לבתי הספר המזוהים עם המפלגות החרדיות. 
תחילה נסביר, במהלך החודשים האחרונים משרד המשפטים ומשרד האוצר מנהלים בניהם משא ומתן בנוגע לסירובו של משרד החינוך לחייב את כלל מוסדות החינוך בישראל ללימודי ליבה מלאים ופיקוח מלא על בתי הספר שיקבלו את תוספת התקציב. המצב בשטח כיום הוא שבמקום זה משרד החינוך מוכן לבצע את ההוראה באופן חלקי בלבד.

ילדים חרדים, צילום: חיים גולדברג/Flash90
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בדה מרקר במקביל, משרד החינוך החל לקדם בעצמו את תוספות התקציב באופן חד-צדדי על ידי קביעת עובדות בשטח והעברת מורי החינוך החרדי למורים בסטטוס אופק חדש, למרות שהם לא יכולים להתחיל לעבוד תחת התנאים הללו מבלי שנקבעו תקנות בנושא וללא שיח מול משרד המשפטים והאוצר שהודיעו כבר מראש שאסור למשרד החינוך ורשתות החינוך החרדיות להחיל את רפורמת אופק חדש.
בהמשך לכך, למרות ההתנגדות של משרד המשפטים והאוצר, משרד החינוך כבר ייעד תקציב ענק של 600 מיליון שקל והוא מסרב להפנות אותו לצרכנים אחרים ובמקביל הוא צפוי לבקש תוספת זהה בתקציב של השנה הבאה על מנת לממן את רשתות החינוך החרדיות גם ב-2025.
ההגדלה הזו מהווה מהלך מקומם משום שלמרות שבתי הספר של רשתות החינוך החרדיות לא עומדים בתנאים שהוצבו, תלמידיו עדיין יתוקצבו יותר מאלו של מערכת החינוך 
על כן, עם קידום תכנית אופק חדש, רשתות החינוך החרדיות יזכו להשפעה עצומה על מערכת החינוך ותקציביה מהלך שרק עלול ליצור משבר נוסף בין היועמ"שית לבין הממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלת הביזה
    אזרח 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תאשר לי ואני אאשר לך
    סגור