בארץ

השר בן צור יקיים דיוני חירום בעקבות שלילת סבסוד המעונות

בתגובה להחלטת היועמ''שית כי יש לשלול את סבסוד המעונות לחרדים מלש''בים, השר בן צור מכנס דיוני חירום בנושא "פגיעה קשה בכלכלת המשפחות". חה''כ לזימי "חייבים להציב אלטרנטיבה שמפרקת עיוותים כמו הסדרים שבאים למנוע מגברים חרדים לצאת לעבוד בשל הטבות"
דורון בלוך |  2
יואב בן צור (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר החלטת היועמשי״ת, כי יש לשלול את תקצוב המעונות עבו חרדים המיועדים לשירות צבאי, שר העבודה והרווחה יואב בן צור (ש''ס) מקיים היום (ראשון) דיוני חירום והתייעצות עם גורמי המקצוע והיעוץ המשפטי במשרד העבודה בכדי לבחון את נושא ביטול הסבסוד למעונות יום. 
בתגובה להחלטת היועמ''שית, נמסר מטעמו של השר בן צור: "לצערנו, נימוקים משפטיים כבדי משקל שהשר הגיש בפני היעוץ המשפטי לממשלה לא קיבלו התייחסות מקצועית ועניינית במכתב כפי שפורסם בתקשורת. ״השר רואה באופן חמור את הפגיעה הקשה והישירה נגד אותם פעוטות חסרי ישע שיישארו ללא מסגרות חינוכיות מפוקחות. השר רואה בגזירת הפעוטות פגיעה קשה בכלכלת המשפחות שכן אלפי אימהות יעזבו את מעגל העבודה ויהפכו ממשפחות נורמטיביות למשפחות נתמכות". כמו כן הודגש כי "השר ימשיך במאבק הצודק והמוסרי למען אותן פעוטות בכלל הכלים המשפטיים ולא יעצור את המאבק עד שהצדק עבורן ייצא לאור״.
מנגד, חה''כ נעמה לזימי (העבודה) הגיבה על החלטת היועמ''שית "״הפתרון לבעיית המעונות הוא הפסקת הסקטוריאליות המעוותת ומתן חינוך חינם מגיל לידה לצד שיקום ענף הגיל הרך שהופקר גם הוא. הכולל שכר ראוי למטפלות, תקינה תואמת OECD, השקעה פדגוגית ובינוי ונגישות לכל הורה וילד. לחזור להיות ‏מדינה שלוקחת אחריות גם בגיל הרך".
עוד טענה לזימי כי "הדרך הכי טובה לפרק בריתות מגזריות וסקטוריאליות ויצירת תשתית להכנסת גברים חרדים אל שוק העבודה, היא מתן מענה אוניברסלי על פני המגזור שפירק את השירות הציבורי. ‏ניתן לראות את ההשקעה של הOECD ולהבין עד כמה ישראל מאחור".  את דבריה סיימה לזימי באמירה "חייבים להציב אלטרנטיבה שמפרקת חולאים ועיוותים כמו הסדרים שבאים למנוע מגברים חרדים לצאת לעבוד בשל הטבות ייחודיות שפוגעות בפרנסתם ובעיקר בכלכלה ובמשק הישראלי.״
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבל שלא משקיע אחוז אחד גם לציבור הכללי (ל"ת)
    אפס מאופס 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי שרוצה שיעבוד מי שלא אז לא
    אנונימי 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה היא מה יש עוד לגלות?
    סגור