השוק

לקראת עסקת ענק בוול סטריט: בלקסטון קרובה לרכישת AirTrunk

חברת ההשקעות הגדולה בעולם, בלקסטון, קרובה לחתימה על הסכם לרכישת AirTrunk שמפעילה חוות שרתים באסיה בעסקה של 13.5 מיליארד דולר; העסקה הזו מספקת הצצה לתחום בו יש נציגות ישראלית בולטת - קבוצת עזריאלי
ניצן כהן | 
מסחר (צילום shutterstock)
חברת ההשקעות בלקסטון קרובה לחתימה על עסקת ענק במסגרתה תרכוש את חברת AirTrunk האוסטרלית בתמורה ללא פחות מ-13.5 מיליארד דולר. כך לפי דיווח של סוכנות בלונמברג בארה"ב. ההשקעה של בלקסטון כוללת את רכישת החברה מידי בעלי המניות שלה כשבמקביל תיקח על עצמה הקרן את החוב של החברה הנרכשת.
בלקסטון היא קרן ההשקעות הגדולה בעולם או למצער מהגדולות בעולם והיא מנהלת נכסים בהיקף גבוה מטריליון דולר. הקרן מחפשת בין היתר השקעות אלטרנטיביות ובגדול כזה, השקעה יכולה להיות בסדרי גודל משמעותיים כמו הרכישה המסתמנת של AirTrunk שהיא מפעילת חוות שרתים אוסטרלית.
את הרכישה תממן בלקסטון, על פי הדיווח, באמצעות קונסורציום של בנקים שיעמיד לה את המימון הנדרש כשכמעט 4 מיליארד דולר יילקחו בהלוואה ל-5 שנים והיתר יהיה באשראי וחוב שתיקח על עצמה.
AirTrunk היא חברה שמפעילה חוות שרתים באוסטרליה, הונג קונג, יפן, סינגפור ומאלזיה. החברה נרכשה על ידי בעלי המניות הנוכחיים שלה בשנת 2020 לפי שווי של 3 מיליארד דולר אוסטרלי והיום כאמור מתנהלים המגעים עם בלקסטון לפי שווי חברה של 20 מיליארד דולר אוסטרלי.
כך או אחרת צריך לשים לב היטב לעולמות ה-DATA CENTERS שהופכים להיות יעדי השקעה מעניינים בעולם. בישראל מובילה את ההשקעות בתחום עזריאלי שנכנסה לענף בשנת 2019 עם רכישה גדולה בארה"ב ולאחר מיכן היא התרחבה לפעילות הזו באירופה. עזריאלי מעוניינת להכניס שותפים לפעילות הזו או להנפיק אותה לפי שווי של יותר מ-3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה