השוק

אחרי הטלטלה בשווקים: "חזרנו לתרחיש מיתון"

בבנק השוויצרי לומברד אודייר מנתחים את אירועי אתמול בשווקים כ"חזרה לתרחיש מיתון"; בבנק השווייצרי מעריכים שהפד יוריד את הריבית בכל אחת מהישיבות הקרובות ולמעשה זו ההתכנסות של המשקיעים
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
הטלטלה אתמול בשווקים תפסה את המערכת הפיננסית לא מוכנה. להוציא דוח התעסוקה של הכלכלה האמריקאית בסוף השבוע והמתיחות הביטחונית במזרח התיכון לא היה טריגר שהיה אמור לייצר כזו טלטלה אבל זו כבר היסטוריה. בבנק השוויצרי לומברד אודייר ניתחו את מה שקרה אתמול וזו המסקנה שלהם כפי שהיא הובאה לידיעת הלקוחות שלהם.
מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הגלובלי הראשי של הבנק וד"ר ננט הכלר פיידהרב, ראש תחום אסטרטגיית ההשקעות בבנק כתבו כי נתוני שוק העבודה המאכזבים בארה"ב בסוף השבוע שעבר סימנו שינוי סנטימנט בשוק שכבר החל להיבנות לאורך הקיץ.
"בתוך מספר ימים השווקים הפיננסיים עברו מדיסקאונט שמשקלל תרחיש "נחיתה רכה" לכלכלה האמריקאית לחששות מתרחיש "נחיתה קשה" וסיכון גובר למיתון. תשואות האג"ח של ארה"ב ל-10 שנים נחתו בחדות והוא נסחר סביב 3.7% בעוד ציפיות השוק עלו לרמות של 125-130 נקודות בסיס במצטבר, עד לסוף השנה.
"ציפיות השוק להורדות ריבית מצד הפד ראו טלטלות רבות מוקדם יותר השנה. מדאגות קודמות לחימום יתר של הכלכלה האמריקאית, חזרנו כעת לתרחיש בו סיכוני המיתון עומדים בחזית. שווקי המניות, למעט חריגים כולל השוק הסיני, חווים סשנים של מכות. הניקיי היפני נפל ביותר מ-20% מרמת השיא שלו ביולי.
 "דאגות מהיחלשות שוק העבודה האמריקאי הגבירו סנטימנט שלילי קיים מצד המשקיעים אשר חווה דחיפה נוספת בעקבות פוזיציית המשקיעים, נזילות נמוכה ועלייה בסיכון הגיאו פוליטי".
בלומברד אודייר מצפים שהפד יחתוך את שער הריבית בכל אחת מהפגישות הנותרות עד לסוף השנה, בספטמבר, נובמבר ודצמבר. דו"ח העבודה של אוגוסט צפוי לתת אותותיו בהורדה של ספטמבר ולהשפיע על הורדה בשיעור של 25 נקודות בסיס או 50 נקודות בסיס.
"הדאגות של הפד נראות כרגע משמעותיות יותר בהקשר לחולשת שוק העבודה מאשר לאינפלציה. בלומברד אודייר מציינים כי הפד יוכל להוריד את הריבית בספטמבר בשיעור של 50 נקודות בסיס, כחליף להחלטה שלו ביולי להשאיר את הריבית על כנה. תרחיש נוסף הוא הורדה של 25 נקודות בסיס והצהרה חזקה על מסלול ירידות ריבית עתידי.
"למרות ההיחלשות המסוימת בשוק העבודה, הכלכלה האמריקאית והצריכה נמצאות במצב בריא יחסית. התמונה הכוללת של נתוני תמ"ג, גידול בהכנסה, מאזן החוב של הסקטור הפרטי ונתוני התעסוקה מלמדת על כך. לאור זאת, אנו רואים סיכון מוגבל למיתון ומעריכים אותו כרגע ב-20% או פחות" הם מסיימים.
הניתוח של לומברד אודייר מייצר גם מסקנות "אנו שומרים על רמת הסיכון במניות בפורטפוליו ההשקעות לאופק אסטרטגי, עם העדפה למניות בריטיות שמראות אטרקטיביות גם בהיבט של תמחור וגם בהקשר של נתוני צמיחה צפויים. אנו צופים כי מניות שמחלקות דיבידנד גבוה, כולל אלו שבמגזר האנרגיה, ואזורים שמתומחרים באופן אטרקטיבי ישיאו תשואות יתר. שווקי המניות עשויים לחזור ליציבות מסוימת בשבועות הקרובים אבל אנו צופים שהתנודתיות תמשיך.
"בהיבט המטבעות אנו צופים שהין היפני ימשיך במסלול לעבר שווי הוגן, למרות שהתיקון החד עשוי להאט, היות והמטבע סבל מרוחות נגד חזקות בימים האחרונים כתוצאה מפוזיציית משקיעים שעשויה לא לחזור על עצמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה