השוק

ענקית המזון הישראלית מסתבכת: ספגה קנס של כ-400 אלף שקל

הרשות לניירות ערך החליטה להטיל קנס של 396.5 אלף שקל, על חברת קרור, שמחזיקה בשליטה על יפאורה, זאת בגין הפרה של חובת גילוי השלכות החלטת מי עדן להעביר מידיה את הפצת מוצריה
מערכת ice | 
מסחר (צילום shutterstock)
לאחר שחברת יפאורה קיזזה 12.6 מיליון שקל לחברת המים המינרליים מי עדן, בטענה שלקחה ממנה את הזיכיון להפצת מוצריה לפני סיום ההסכם, ובעקבות תביעה שהגישה נגדה מי עדן בתגובה, הגיעו השתיים לפני מספר חודשים להסדר גישור. בהסדר נקבע כי יפאורה שבשליטת קרור אחזקות תחזיר את מלוא הסכום שקיזזה חד צדדית למי עדן, והסכם ההפצה בין השתיים יוארך לתקופה קצרה. 
היום (ראשון) נודע על התפתחות דרמטית במיוחד בנושא, אחרי שב"כלכליסט" דווח כי הרשות לניירות ערך החליטה להטיל קנס של 396.5 אלף שקל, על חברת קרור, שמחזיקה בשליטה על יפאורה, זאת בגין הפרה של חובת גילוי השלכות החלטת מי עדן להעביר מידיה את הפצת מוצריה.
באוקטובר 2022 נחשף בכלכליסט כי חברת מי עדן, שאת מוצרי המים שלה הפיצה יפאורה ב-17 השנים האחרונות, החליטה לסיים את ההתקשרות, ולהעביר את הפצת מוצריה למתחרה טמפו של ז׳ק בר. הסכם ההפצה שנחתם בין מי עדן לטמפו קובע כי הפצת מוצרי מי עדן תעבור 18 חודשים אחרי מסירת הודעה על סיומו.
אלא שבאוקטובר האחרון, הודיעה מי עדן ליפאורה כי החליטה להקדים את מועד ההתנתקות. בהודעה נאמר כי החל מינואר 2024 תתחיל להעביר בהדרגה את ההפצה לטמפו, עד מעבר מוחלט באפריל. עוד נודע לכלכליסט כי עד כה העבירה מי עדן כ-60% מפעילות ההפצה של מוצריה לידי טמפו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה