השוק

מי עדן ויפאורה הגיעו להסדר? הסכם ההפצה יוארך - וזה לא הסוף

בעקבות תביעה שהגישה על רקע קיזוז של 12.6 מיליון שקל, הגיעו השתיים להסדר גישור לפיו יפאורה תחזיר את מלוא הסכום - וההסכם בין השתיים יוארך לתקופה קצרה. עד כה העבירה מי עדן כ-60% מפעילות ההפצה של מוצריה לידי טמפו. הסכם ההפצה לאילת וסביבותיה יסתיים בעוד 10 ימים ותוכן הסדר הגישור לא יחול לגביו
מערכת ice | 
מי עדן (צילום ישראל כהן, pixabay)
לאחר שחברת יפאורה קיזזה 12.6 מיליון שקל לחברת המים המינרליים מי עדן, בטענה שלקחה ממנה את הזיכיון להפצת מוצריה לפני סיום ההסכם, ובעקבות תביעה שהגישה נגדה מי עדן בתגובה, הגיעו השתיים להסדר גישור. בהסדר נקבע כי יפאורה שבשליטת קרור אחזקות תחזיר את מלוא הסכום שקיזזה חד צדדית למי עדן, והסכם ההפצה בין השתיים יוארך לתקופה קצרה. 
על פי הסכם הגישור, שפרטיו נחשפו ב"כלכליסט", תמשיך יפאורה להפיץ את מי עדן ללקוחות שעדין לא הועברו לטמפו למשך חודשיים נוספים. במקביל נקבע, בנוגע כי ההפצה לשני לקוחות ספציפיים נוספים תימשך עד לסוף אוקטובר 2024 - לכלכליסט נודע כי הלקוחות המדוברים הם שופרסל וחנויות הנוחות של דלק
 
​באוקטובר 2022 נחשף בכלכליסט כי חברת מי עדן, שאת מוצרי המים שלה הפיצה יפאורה ב-17 השנים האחרונות, החליטה לסיים את ההתקשרות, ולהעביר את הפצת מוצריה למתחרה טמפו של ז׳ק בר. הסכם ההפצה שנחתם בין מי עדן לטמפו קובע כי הפצת מוצרי מי עדן תעבור 18 חודשים אחרי מסירת הודעה על סיומו.
אלא שבאוקטובר האחרון, הודיעה מי עדן ליפאורה כי החליטה להקדים את מועד ההתנתקות. בהודעה נאמר כי החל מינואר 2024 תתחיל להעביר בהדרגה את ההפצה לטמפו, עד מעבר מוחלט באפריל. עוד נודע לכלכליסט כי עד כה העבירה מי עדן כ-60% מפעילות ההפצה של מוצריה לידי טמפו.
נוכח הסדר הגישור שנחתם כעת, את יתרת 40% מהפעילות שהיתה אמורה לאבד בחודש הבא, תמשיך להפיץ עד סוף חודש מאי הקרוב. הסכם ההפצה לאילת וסביבותיה יסתיים בעוד 10 ימים ותוכן הסדר הגישור לא יחול לגביו. יפאורה פועלת להפיץ באופן עצמאי את המוצרים באילת ועל כן השפעת סיום ההסכם באזור זה אינה מהותית עבורה. כמקובל בהסכמי גישור, הצדדים הסכימו על ויתור הדדי על כל תביעה, טענה או דרישה הדדי אחד כלפי משנהו והסדר הגישור יקבל תוקף של פסק דין בתביעת מי עדן, ללא צו להוצאות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה