השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק עם התשואה הגבוהה במאי

על רקע מאורעות המלחמה, היה בנק אחד שהצליח בחודש שעבר גבוה מעל כולם. אז מדוע מניית בנק לאומי עלתה הכי הרבה בחודש מאי, ואילו מניית בנק מזרחי טפחות ירדה הכי הרבה? ההסבר והדירוג לפניכם
מערכת ice | 
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
חודש מאי, כמו קודמו, היה חודש לא פשוט בישראל כאשר מלחמת חרבות ברזל אינה קרובה לסיום והדבר משפיע על שוק ההון. יחד עם זאת בניגוד לחודש קודם, שלושה מתוך חמשת הבנקים הגדולים השיגו תשואה חיובית.
בנק לאומי משקף החודש את התשואה הגבוהה ביותר מבין הבנקים עם תשואה של 4.78%. אחריו בנק הפועלים עם תשואה של 2.14%, ובמקום השלישי הבנק הבינלאומי עם תשואה של 1.01%.
עד כאן בגזרה החיובית, ומכאן שני הבנקים הנותרים השיגו תשואה שלילית: במקום הרביעי בנק דיסקונט עם תשואה של מינוס 0.19%, ובמקום החמישי בנק מזרחי טפחות עם מינוס 1.32%.
בצד הפרשנות נאמר שהסיבה שמניית לאומי עלתה הכי הרבה, היא בגלל החשיפה הגדולה (מאוד) לנדל"ן הישראלי והאמירות שיוחסו לפעילים בשוק ההון שההשקעה בנשיונל ואלי נמצא בתחתית (ומכאן אפשר רק לעלות).
מניית בנק מזרחי טפחות ירדה הכי הרבה בגלל תיקנון של יחס שווי שוק להון עצמי שהוא הגבוה במערכת, והזרים חושבים שהוא לא משקלל עד הסוף את הסיכונים של המלחמה. כשמשווים את השקלול הזה לבנק הפועלים, הם חושבים שצריך לתקנן את המניה למטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה