השוק

דירוג מניות הבנקים: זו המניה עם התשואה הגבוהה באפריל

חודש אפריל היה חודש סוער בשוק ההון בעיקר בשל העובדה שאיראן תקפה את ישראל ישירות וזה יצר לחץ משמעותי על השוק; כדאי לשים לב שלראשונה בחודש אפריל עבר בנק הפועלים את לאומי במונחי שווי שוק
ניצן כהן | 
מניות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
חודש אפריל היה חודש לא פשוט בישראל ומכאן שלא פשוט בשוק ההון. איראן תקפה את ישראל באופן ישיר וזה יצר לא מעט לחץ על הכלכלה ואם אנחנו מתייחסים למערכת הבנקאית כשיקוף של מצב המקרו, הרי שלא בכדי ראינו את מניות המערכת מאבדות גובה.
אז אם אנחנו מסתכלים על מניות הבנקים והביצועים שלהן בחודש אפריל ניתן לראות שמניית דיסקונט ירד "רק" ב-0.9% בעוד שהמערכת כולה ירדה ב-2% עד 3% (מניית פועלים ירדה ב-3.2%). חריגה מניית לאומי שירדה באפריל ב-5.5% ונסביר למה.
 
באופן עקרוני הלחץ הבסיסי שהיה על מניית לאומי שיקף את הלחץ הכללי על מניות המערכת הבנקאית אבל תוספת הירידות מיוחסת לפי פעילים בשוק ההון, בחשיפה הגדולה יחסית של תיק הנוסטרו של הבנק לשוק האג"ח שבתורו  חשוף, לפחות כרגע להפסדי הון.
נדגיש כי אין חשש ליציבות של מי מהבנקים בישראל אבל בשוק ההון כשמתחרים את המניות השונות המרכיבות את המערכת, מייחסים כרגע חשיפה עודפת לבנק לאומי לשוק האג"ח מה שמגביר את החשש מפני מצב בו תיק הנוסטרו לא יניב את הפירות המקווים ברבעון השני של השנה ומכאן שגם הדיווידנד שישולם יהיה נמוך יחסית לפועלים.
נזכיר כי מדובר בפרשנות של פעילים בשוק ההון לירידה החדה של מניית לאומי וכדי לראות אם הפרשות הזו נכונה אם לאו צריך יהיה להמתין לדוחות של הבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה