השוק

בחסות המלחמה: השכר הממוצע בישראל מזנק, מה צפוי לקרות לאינפלציה?

סקירת לידר שוקי הון מראה כי השכר בישראל ממשיך לעלות מאז פרוץ המלחמה, בין היתר בשל המחסור בעובדים פלסטינים וכן בעקבות תשלומי ביטוח לאומי "עודפים" עבר משרתי המילואים. וגם: מהי מגמת הסקטור העסקי מבחינת הפעילות והתעסוקה?
מערכת ice |  2
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון ערכו סקירת מאקרו שבועית בנושאי כלכלה ומגמות בשוק הישראלי והעולמי. הנתונים הראו שינוי בשכר הממוצע בישראל (שממשיך לעלות בקצב גבוה מאז פרוץ המלחמה), ציפיות להאצה באינפלציה, התרחבות בפעילות התעסוקה ועוד.
לפי הסקירה, השכר בממוצע במשק הישראלי עלה ב-9% באפריל שנה אחורה וכן ב-7.2% רק בקרב עובדים ישראליים.
אחת הסיבות לכך היא המחסור בעובדים פלסטינים, מה שמאלץ את המעסיקים לשלם לעובדים הקיימים. כמו כן, נרשמו עליות שכר בסקטורים רבים, ובהם: תעשייה (7.5%), שירותי אוכל (6.3%), מידע ותקשורת (11.1%) ועוד. סיבה נוספת היא בשל תשלומי ביטוח לאומי "עודפים" עבור המגויסים והמשרתים במילואים.
סקר מגמות בסקטור העסקי בחודש מאי צופה התרחבות בפעילות ובתעסוקה. רמת הפעילות בחודש זה עלתה ביחס אפריל, אם כי עדיין מדובר בקצב צמיחה די נמוך בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. כמו כן, ישנה האצה באינפלציה בסקטור העסקי, בדגש על ענף המסחר, שצופה אינפלציה בשיעור של 2.85% בשנה הקרובה – לעומת 2.61% לפני חודשיים.
אירוע משמעותי נוסף שהתרחש בשבוע שעבר הוא ההודעה של הבנק המרכזי האירופי (ה-ECB) על הורדת הריבית ב-0.25% לרמה של 4.25%, אם כי לא צוין האם הריבית תמשיך לרדת בתקופה הקרובה.

יונתן כץ (צילום: איה בן עזרי)
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אינפלציה מחושבת
    Xxx 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מנת שהאינפלציה תרד חייבים לעודד תחרות ופיקוח על סחורות,עליית המחירים רק תעודד עליית אינפלצייה ותפגע במסחר
    סגור
  • 1.
    תאילנד
    בורחים מהארץ כי יקר 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה תישאר לעשירים וערבים
    סגור