השוק

הבנק המרכזי האירופי הודיע: לראשונה מזה 5 שנים, הריבית תרד ב-0.25%

בהתאם לתחזיות ולמגמה העולמית, ה-ECB הודיע כי הריבית, שנחשבת לגבוהה ביותר שהייתה באיחוד מ-1999, תרד ב-0.25% לרמה של 4.25%, וכי הריבית על הפיקדונות תעמוד על 3.75%. הפעם האחרונה בה בוצעה הפחתה הייתה בשנת 2016
מערכת ice | 
כריסטין לגארד נשיאת הבנק המרכזי האירופי (צילום shutterstock)
לאחר תקופה ארוכה בה נמנעו מהורדת הריבית, ה-ECB (הבנק המרכזי האירופי) הודיע כי הריבית בגוש האירו (שעד כה עמדה על 4.5%), תרד ב-0.25% לשיעור של 4.25%, בעוד הריבית על הפיקדונות תעמוד על 3.75%. חשוב לציין כי השיעור הקודם היה הגבוה ביותר באיחוד מאז 1999, והפעם האחרונה בה הוא ירד הייתה רק ב-2016. אז מה הסיבה למהלך הדרמטי דווקא בעיתוי הזה?
ראשית, נציין כי בשנה האחרונה מדינות מערביות רבות (ביניהן קנדה, ישראל ועוד) הודיעו על הורדת הריבית. בנוסף, שיעור האינפלציה הראו מגמת התייצבות מאז שהגיא לשיא בשנת 2022, ומומחים מעריכים כי הוא ימשיך לדעוך במהלך השנה הקרובה. בסופו של דבר ב-ECB קיבלו את ההחלטה כי אכן מדובר בעיתוי מתאים להורדה.
חשוב לציין כי הכלכלה החזקה בעולם, ארצות הברית, עדיין מעדיפה לחכות עם הורדת הריביות, מה שיוצר פער מול האיחוד האירופי. הדבר עשוי להוביל לפער גדול בשער האירו כנגד הדולר, מה שיוביל את שיעורי האנפלציה בגוש לזנק. מתוך כך, ב-ECB לא אמורים להוריד את הריבית בקצב מסחרר והיא צפויה לעמוד על 3.75% עד סוף השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה