השוק

דו"ח פעילים מציג: "הריבית נותרה ללא שינוי על רקע סיכוני אינפלציה"

סקירת פרופ' ליאו ליידרמן ומחלקת המחקר של פעילים ניהול תיקי הלקוחות מציגה כי החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית בשיעור שנתי של 4.5%, הייתה מגולמת בהערכות שוק ההון  "העלייה בסיכוני האינפלציה לא הותירה לבנק ישראל אפשרות סבירה אחרת אלא להותיר את הריבית ללא שינוי", כך נכתב בדו"ח הכלכלי

מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
פרופ' ליאו ליידרמן ומחלקת המחקר של פעילים ניהול תיקי לקוחות מפרסמים את הסקירה השבועית על בנק ישראל וכלכלת ארה"ב. "החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית בשיעור שנתי של 4.5% לא הפתיעה והייתה מגולמת בהערכות בשוק ההון", כך נכתב בסקירה של פרופ' ליאו ליידרמן ומחלקת המחקר של פעילים.
לטענת עורכי הדו"ח הכלכלי, הרשימה הארוכה של השיקולים והסיבות שהובילו לאותה החלטה הפתיעה במידה מסוימת. אותה רשימה כוללת את העלייה בסביבת האינפלציה ובציפיות לאינפלציה במבט קדימה, הרמה הגבוהה של הסיכונים הגיאופוליטיים, מגבלות ההיצע המעיבות על ענף הבניה והתעופה, והעלייה בגירעון התקציבי של הממשלה והמצב ההדוק של שוק העבודה שעלול להוביל לעליות נוספות בשכר העבודה.
"כבנק מרכזי הפועל תחת משטר של יעד אינפלציה, העלייה בסיכוני האינפלציה לא הותירה לבנק ישראל אפשרות סבירה אחרת אלא להותיר את הריבית ללא שינוי. החלטה זאת נתמכת גם בהדגשת הבנק להבטיח את היציבות הפיננסית במיוחד בתקופת מלחמה", כך נכתב בדו"ח הכלכלי. 
לטענת עורכי המחקר, בשוק ההון מבינים היטב כי מועד הפחתת הריבית התרחק, כך שמצפים לכל היותר להפחתה אחת של הריבית בשניים עשר החודשים הקרובים. "התרחקות המועד הראשון הצפוי להפחתת הריבית תואמת גם את ההערכות המעודכנות בוול סטריט בנוגע לבנק הפדרלי", כך נכתב בדו"ח הכלכלי.
עוד ציינו עורכי המחקר כי נרשמה התפתחות בולטת בשוק אג"ח במהלך חודש מאי. מדובר בעלייה משמעותית בתשואות בישראל בשונה מההתפתחויות בשוק ההון האמריקאי.
"אם בעבר היה מתאם גבוה בין התשואות לפדיון על אג"ח ממשלתיות לעשר שנים בארה"ב וישראל, הרי שמתחילת מאי התשואה בישראל עלתה בחדות מ- 4.73% ל- 5.10% בו בזמן שהתשואה המקבילה בארה"ב ירדה מ- 4.64% ל- 4.47%", כך נכתב בדו"ח הכלכלי. 
בהמשך, הדו"ח הכלכלי של פרופ' ליידרמן ומחלקת המחקר של פעילים ניהול תיקי לקוחות, מציינים כי נמשך המחסור של עובדים והמצב ההדוק של שוק העבודה בישראל. "בחודש אפריל שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 3.4%. אשר לשיעור האבטלה הרחב, הכולל נעדרים מהעבודה בגלל היותם מפונים, נרשמה ירידה מ- 4.1% במרץ ל- 3.8% באפריל", כך נכתב בדו"ח. 
באשר לכלכלת ארה"ב, מציינים עורכי המחקר כי זו ממשיכה לבלוט לחיוב. הדבר בא לידי ביטוי לאחרונה בעלייה במדדי מנהלי הרכש המפורסמים ע"י חברת S&P Global. האומדן הראשון למדד המתייחס לענפי השירותים בחודש מאי עלה ל- 54.8 נקודות מרמה של 51.3.
מדד מנהלי הרכש לענפי התעשייה עלה מ- 50 ל- 50.9 נקודות. גם ההרכב של מדדים אלה היה חיובי, עם עליות בסעיפי ההזמנות, התעסוקה ועוד. ההזמנות למוצרי בני קיימא עלו באפריל 0.7% מול תחזית של ירידה קרובה לאחוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה