השוק

בנק לאומי בעסקאות מימון גדולות של 1.2 מיליארד שקל בשבוע

פריים אנרג'י להב אנרגיה ירוקה חתמו עם בנק לאומי על הסכם מימון של 750 מיליון שקל במסגרתו יממן הבנק הקמה של פרויקטים סולאריים ומתקני אגירה; לאומי ישתף בעסקה גורמי נוספים שייקחו חלק במימון הפרויקט
ניצן כהן | 
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
בנק לאומי יוביל קונסורציום מממנים במסגרתו יעמיד הבנק מימון של 750 מיליון שקל לפריים אנרג'י ולהב אנרגיה ירוקה. הבנק ישתף בעסקה גורמים מוסדיים נוספים אולם בשל העובדה כי לאומי מוביל את העסקה ומנהל אותה, עיקר ההכנסות ממנו יזרמו לקופת הבנק.
אם כן, פריים אנרג'י ולהב אנרגיה ירוקה מעוניינים במימון כדי להקים מתקני ייצור אנרגיה סולארית ומתקני אגירת אנרגיה בהספק מצטבר של כ- 100 מגה וואט (AC) ו- 500 מגה וואט שעת אגירה. לפי ההסכם, שתי החברות ישתפו פעולה לצורך הקמת 13 מתקנים בטכנולוגיה פוטו וולטאית בישראל, בנק לאומי כאמור, יוביל את מימון העסקה בהיקף של כ-750 מיליון שקל.

ההסכם בין הבנק לשתי החברות ממשיך את האסטרטגיה של לאומי להוביל קונסורציומים של מלווים לפרויקטי תשתיות גדולים כך למשל בשבוע שעבר העמיד הבנק מימון של 480 מיליון שרל לאנרג'יקס לטובת פרויקטים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית משולבי מערכות אגירה.
כאן המקום לציין כי הובלה של קונסורציומים של מלווים לפרויקטים גדולים הוא "הגביע הקדוש" של המערכת הבנקאית. ההכנסות ממימון מהסוג הזה הם לא מבוטלות כלל וכלל כשהסיכון, בהנחה שהבנק בונה את הקונסורציום נכון, נמוך יחסית הן בשל העובדה שמדובר בפרויקט תשתית והן בשל העובדה שגופים נוספים לוקחים חלק במימון.
המורכבות של פרויקט מימוני כזה גם היא לא מבוטלת מאחר שיש קושי לתמחר את הפרוייטקים האלה כמו גם את היכולת של היזמים לעמוד בו. הבנק מבחינתו גובה עמלה משמעותית על עצם העמדת המימון והניהול שלו כשבמקביל הוא מקבל את הריבית על חלקו במימון הכולל של הפרויקט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה