השוק

בנק הפועלים יוצא בתוכנית רכישת אג"ח אגרסיבית של מיליארד שקל

בנק הפועלים יוצא בתוכנית רכישת אג"ח אגרסיבית; הבנק מעריך שהיכולת שלו להתרחב במסגרת התוכנית האסטרטגית שלו מתאפשרת ויש לו די  נזילות לכך; את המהלך מוביל ידין ענתבי משנה למנכ"ל הבנק והממונה על חטיבת השווקים והבנקאות הבינלאומית; כל הפרטים
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
בנק הפועלים יוצא בתוכנית רכישת אג"ח אגרסיבית. הבנק יקצה לטובת רכישת האג"ח לא פחות ממיליארד שקל וזה נתון משמעותי להתפתחות של הבנק. כך נודע ל-ice.
בנק הפועלים פרסם בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלו לרבעון הרביעי של השנה ולשנת 2023 כולה. הבנק הציג דוחות מצויינים מהם עולה כי יחס כיסוי הנזילות המאוחד שלו עומד על 129% בעוד יחס כיסוי הנזילות של 100%.
 
בבנק הפועלים אומרים היום שדירקטוריון הבנק שבחן את התוכנית הגיע למסקנה שהבנק יכול להמשיך ליישם את התוכנית האסטרטגית שלו עד לשנת 2026 לרבות העלייה בהיקפי האשראי שהוא מעוניין לתת והיקף הפיקדונות שהוא מעוניין לקבל מהלקוחות. הדירקטוריון הגיע למסקנה שהתוכנית שגובשה על ידי חטיבת השווקים הפיננסים והבנקאות הבינלאומית שבראשם עומד המשנה למנכ"ל הבנק, ידין ענתבי. התוכנית קיבלה את הרוח הגבית של דב קוטלר והיתרונות שלה לא מבוטלים כלל וכלל.
נזכיר כי רכישת אג"ח במחירים הנוכחיים תוריד במעלה הדרך את הוצאות המימון של הבנק ובאופן תיאורטי לפחות כשאנחנו מדברים על עולם בתוואי ריביות יורד, הרי שככל שהבנק יצטרך כסף הוא יוכל, בשל ירידת הריבית, לגייס את הכסף הזה בעלויות נמוכות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה