בחירות 2022

לפיד הציג את חזון שתי המדינות: "הדבר הנכון לישראל"

רה"מ לפיד הציב את התנאי להקמת מדינה פלסטינית וקרא לתושבי הרשות ועזה להוכיח שארגוני הטרור לא יעמדו בראשה: "תניחו את הנשק - ויהיה שלום". לפיד הפציר במנהיגים להציב איום צבאי מול איראן: "מעוניינת להשמיד את ישראל - והבניין הזה שותק. אנחנו לא נעמוד מנגד מול אלה המנסים להרוג אותנו. לעולם לא עוד"
דוד זולדן |  5
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
ראש הממשלה יאיר לפיד הציג הערב את חזונו להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל מול מנהיגי העולם בעצרת הכללית של האו"ם - דבר שעורר ביקורת חריפה בימין ותקף בחריפות את המשטר באיראן לצד קריאתו לקהילה הבינלאומית להציג איום צבאי מול איראן.
מדובר בנאום ראשון מאז 2017 שבו מתייחס ראש ממשלה ישראלי גם לסוגיה הפלסטינית מעל בימת האו"ם. "עוצמתה הכלכלית והצבאית של ישראל מאפשרת לנו להגן על עצמנו, אבל היא מאפשרת לנו עוד דבר: לשאוף לשלום עם העולם הערבי כולו ועם שכנינו הקרובים ביותר – הפלסטינים. הסכם שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל, לכלכלה הישראלית ולעתיד ילדינו", אמר לפיד. "השלום אינו פשרה, היא ההחלטה האמיצה ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא ניצחונו של כל מה שטוב. 
למרות כל המכשולים, גם היום רוב גדול של הישראלים תומכים בחזון פתרון שתי המדינות, ואני אחד מהם", אמר לפיד. "יש לנו רק תנאי אחד: שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה שוחרת שלום ושלא תהפוך לבסיס לטרור שמאיים על שלומה וקיומה של ישראל. יש לנו תנאי - שתהיה לנו את היכולת להגן על ביטחון אזרחי ישראל, בכל רגע. אם למישהו זו נראית דרישה גדולה מדי, אז שיסתכל על השכונה שבה אנחנו חיים. על לבנון, מדינה קורסת שנשלטת בידי החיזבאללה. על סוריה, שבה שלטון רצחני טבח בחצי מיליון מאזרחיו. על אפגניסטן, על לוב, על איראן.
"אתם יכולים לבקש מאיתנו לחיות לפי הערכים שמופיעים במגילת האו"ם, אבל אתם לא יכולים לבקש מאתנו למות למענם. אבא שלי היה ילד בגטו וסבא שלי נרצח במחנה ריכוז. אנחנו רוצים לחיות בשלום, אבל רק בתנאי שהוא ייתן לנו ביטחון ולא יסכן אותנו עוד יותר. תסתכלו על עזה: ישראל עשתה בעזה את כל מה שהעולם ביקש מאיתנו, כולל מעל בימה זו. עזבנו אותה. לפני 17 שנה פירקנו את ההתנחלויות, פירקנו את בסיסי הצבא ואין בעזה אפילו חייל ישראלי אחד. השארנו להם אפילו 3,000 חממות כדי שיוכלו להתחיל לבנות לעצמם כלכלה.
 
מה הם עשו בתגובה? תוך פחות משנה, חמאס, ארגון טרור רצחני, עלה לשלטון. הם הרסו את החממות ובנו במקומן בסיסי טרור ואתרי שיגור רקטות. מאז שעזבנו את עזה נורו משם לתוך שטח ישראל יותר מ-20 אלף טילים ורקטות. כולם לעבר אוכלוסיה אזרחית. כולם לעבר הילדים שלנו", אמר לפיד, וסיפר למנהיגי העולם על בתו יעל. "יש לי ילדה עם צרכים מיוחדים, שמה יעלי. היא אוטיסטית ולא מדברת. במאי בשנה שעברה הייתי צריך להעיר אותה ב-03:00 בבוקר ולרוץ איתה למקלט כי טילים התפוצצו מעל הבית שלי. כל האנשים שמטיפים לנו על חשיבות השלום, מוזמנים לנסות לרוץ למקלט ב-03:00 בבוקר עם ילדה שלא מדברת. להסביר לה, בלי מילים, למה רוצים להרוג אותה"
רה"מ לפיד הוסיף עוד: "בבניין הזה שאלו לא פעם למה אנחנו לא מסירים את ההגבלות מעל עזה. אנחנו מוכנים לעשות את זה מחר בבוקר, ואנחנו מוכנים גם ליותר מזה". הוא פנה לתושבי הרצועה ואמר כי "אנחנו מוכנים לעזור לכם לבנות חיים טובים יותר, לבנות כלכלה. הצגנו תוכנית מקיפה לבנייה מחדש של עזה. יש לנו רק תנאי אחד: תפסיקו לירות טילים ורקטות על הילדים שלנו. תניחו את הנשקים - ולא יהיו הגבלות. תניחו את הנשקים, תחזירו הביתה את ילדינו השבויים, הדר ואורון ז"ל, ואת אברה והישאם שעדיין בחיים, ונבנה יחד את הכלכלה שלכם. נוכל לבנות יחד את העתיד שלכם בעזה וגם בגדה המערבית. תניחו את הנשק ותוכיחו לנו שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי לא עומדים להשתלט על המדינה הפלסטינית שאתם רוצים להקים. תניחו את הנשק - ויהיה שלום".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לתת להם אוטונומיה שיוכיחו שהם רוצים להפסיק את הטרור !
    אאא 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי תקופה מוסכמת, אם הם יעמדו בכל התנאים, יוכלו להתקדם בתהליך, ואם לא - אז לסגור את הגבולות הרמטית, ולפעול נגדם ביד קשה.
    סגור
  • 4.
    לפיד מאין עתיד הוא פגע מדיני..נחש צלופח..מסוכן למדינת
    צדק צדק תרדוף 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היהודים . מפלג את העם ..קורא לי חארות ..ספרדי..בבון צ'חצ'ח יהודי ערבי..מכונת רעל.. פשוט השופט השמאלני פסק לטובת אין עתיד..מה הפלא ??..לא בכדי אמון הציבור במערכות המשפט הוא 7% בלבד .
    סגור
  • 3.
    תגובה
    מצי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא היו 2 מדינות בין הירדן לים התיכון צריך לספח את כל הערבים לירדן ושהמלך יחליט מה לעשות איתם מבחינתנו הפרדה מוחלטת כולל ערביי ישראל לתת להם פיצוי וחילופי שטחים רק כך נציל את מדינת ישראל מדינת היהודים האו'ם נתן את המדינה ליהודים ולא לכלל תושביה טועה לפיד שמציע להקים מדינה אזרחי ישראל לא יאפשרו זאת
    סגור
  • 2.
    חרוט ברטא
    יולי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחח..... חלום באספמיה, שהוא מודע לו. ואם לא, הוא יותר פשוט אוויל.
    סגור
  • 1.
    מכירת סוף העונה
    יוסף 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין איך כל ראשי הממשלות אהוד אולמרט אהד ברק בני גנץ והכוכב החדש גדי איזנקוט ויאיר פלד בנאומו מבטיח להקים עזה מספר שתיים למה פלד לא דרש מהרשות להכריז משלימה עם עצם קיומה של מדינה יהודית מדינת ישראל על כל חלקיה זה ודאי נתקע לו בגרון
    סגור