דיגיטל וטק

מכה לאלון מאסק: הכנסות סטארלינק נמוכות מהתחזיות

חטיבת הלווינים של Space X דיווחו ב-2015 כי ההכנסות הצפויות מלוויני הסטארלינק צפויה להגיע בשנת 2022 ל-12 מיליארד דולר, אך המספרים מספרים אחרת: איש העסקים הכניס 1.4 מיליארד דולר בלבד. רחוק מהתחזיות אך גם מקדים בהרבה את המתחרים
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ AI Explored)

בשנת 2015 העריכה חטיבת הלווינים של Space X כי תגיע בשנת 2022 להכנסות בשווי של יותר מ-12 מיליארד דולר. היום התברר כי התוצאה האמיתית רחוקה מהתחזית ועומדת על 1.4 מיליארד דולר בלבד ולרווח תפעולי של 7 מיליארד דולר. החברה אמנם מדווחת על עלייה בהכנסות, בעיקר בגלל המלחמה באוקראינה שם משחקים הלווינים תפקיד מרכזי אך לפי התוצאות יש לחברה עדיין דרך לעבור לפני שתעמוד ביעד הנכסף.

למרות זאת חייבים לציין כי החברה עדיין עוקפת בגדול את המתחרות. לסטארלינק כזכור יש תפקיד מרכזי בתכנית של מאסק ליישב ביום מן הימים את כוכב הלכת מאדים. והערכה הייתה כי ההכנסות מהלווינים יעזרו לו לממן בעתיד את הטכנולוגיה הנחוצה לצורך השיגורים לחלל. המסמכים עליהם העיתון הנפוץ וול סטריט ג'ורנל מתבסס לא מפרטים את הרווחיות האמיתית של סטארלינק אך לפיהם החברה דיווחה על הפסדים בשנה שעברה ועל רווח קטן בשנה הנוכחית.

סטארלינק מתבססת על לווינים המספקים גישה לאינטרנט מהיר וחתמה על מספר עסקאות לספק אינטרנט לחברות בהם אין כיסוי אלחוטי. למרות הנתונים נשיאת החברה העניקה ראיון בחודש פברואר האחרון בו טענה כי החברה תגיע לרווחיות עוד השנה, דבר שכנראה בינתיים לא ממש קורה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה