דיגיטל וטק

גוגל בפיתוח חדש: כך היא תנסה למנוע הלבנות הון

גוגל החליטה לנסות למנוע עסקאות הלבנת הון וכעת היא הכריזה על כלי חדש, המבוסס בינה מלאכותית. כלי זה יסייע למוסדות פיננסיים גלובליים לזהות הלבנות הון בצורה חכמה יותר ויעילה
מערכת ice | 
גוגל (צילום unsplash)
Google Cloud הכריזה היום על השקת כלי בינה מלאכותית למניעת הלבנת הון. מוצר המופעל על ידי בינה מלאכותית (AI) שנועד לסייע למוסדות פיננסיים גלובליים לזהות הלבנת הון בצורה יעילה ואפקטיבית יותר. 
הלבנת הון היא בעיה מורכבת עם השפעה עולמית גוברת. היקף הלבנת הכספים השנתי מוערך ב-2-5% מהתמ"ג העולמי, או עד 2 טריליון דולר בשנה. הכנסות מהלבנת הון קשורות לרוב לפעילויות לא חוקיות, החל מסחר בסמים ובבני אדם ועד למימון טרור.
רוב מוצרי הניטור למניעת הלבנת הון מהדור הקודם מסתמכים על כללים המוגדרים ידנית, שמניבים שיעורים נמוכים של זיהוי פעילויות חשודות. אפילו בהטמעות המתקדמות ביותר של מערכות מבוססות כללים, מלביני הון יכולים ללמוד ולעקוף את הכללים הללו כדי להימנע מגילוי.
למעשה, יותר מ-95% מההתראות שנוצרו על ידי המערכת מתבררות כ"תוצאות חיוביות כוזבות" בשלב הראשון של הבחינה, כאשר כ-98% כלל לא מגיעות לשלב דו"ח פעילות חשודה.
תומס קוריאן, מנכ"ל Google Cloud, מסר: "Google היא חלוצה בתחום הבינה המלאכותית, ועכשיו אנחנו הופכים את הכלים, הטכנולוגיות והמומחיות שלנו לזמינים כדי לפתור את אחד האתגרים הגדולים והיקרים ביותר בתעשיית השירותים הפיננסיים.
כחלק מהמחויבות שלנו להביא לתעשיית השירותים הפיננסיים חדשנות המבוססת על בינה מלאכותית, אנחנו משיקים את הבינה המלאכותית של Google Cloud למניעת הלבנת הון כדי לעזור למוסדות פיננסיים לזהות בצורה מדויקת ויעילה יותר את סיכוני הלבנת ההון תוך שיפור הפעילות העסקית והממשל התאגידי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה