בריאות

האטליז האהוב נסגר מיידית: הבשר מושמד, מסוכן לבריאות הציבור

ד"ר יהונתן דובנוב, סגן רופאת מחוז חיפה, חתם ע צו הפסקה מנהלי לאיטליז "לואי" רח' דרך אלנבי 67, חיפה: "ליקויים חמורים המסכנים באופן מידי את בריאות הציבור. בנסיבות המתוארות, בשל חומרת הממצאים ומיידיות הסכנה שמהווים לבריאות הציבור אני מוציא צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע"
מערכת ice |  8
בשר להשמדה-אילוסטרציה (צילום unsplash)
ד"ר יהונתן דובנוב, סגן רופאת מחוז חיפה, חתם ביום שישי האחרון על צו הפסקה מנהלי לאיטליז "לואי" רח' דרך אלנבי 67, חיפה. במסגרת הצו על העסק להיות סגור. אין לייצר, להכין מזון, לעשות כל טיפול במזון ואין להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס מוצרים לעסק כל זאת עד לביטול צו זה.
ד"ר דובנוב כתב: "אני מוציא את הצו לאור הממצאים החמורים שנמצאו בעסק במהלך הביקורת שנערכה ביום 4.07.24 על ידי מפקחת בריאות הסביבה בלשכתנו והווטרינר העירוני של עיריית חיפה. בביקורת זו, העסק נמצא במצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירודים ביותר עם ליקויים חמורים המסכנים באופן מידי את בריאות הציבור. בנסיבות המתוארות, בשל חומרת הממצאים ומיידיות הסכנה שמהווים לבריאות הציבור אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע".

אלו הליקויים שנצפו בעסק בעת הביקורת: "מתבצעות פעולות יצרניות אסורות בעסק הכוללות בין היתר טחינה מראש, תיבול, הקפאת בשרים ואריזה בוואקום. הושמדו כ-50 ק"ג בשרים קפואים ללא סימון, חלקם מתובלים. בעסק מבצעים טיפול בעופות ובקר ללא התנאים הנדרשים לכך מבחינת שטחי עבודה ואין חלוקה למדורי עבודה נפרדים, קיים כיור אחד בלבד בעסק, סכנת זיהום צולב. קיימת מעשנה מחוץ לעסק. על יד המסור המשמש לניסור בשר גולמי נמצאו פיתות ובשר מבושל, סכנת זיהום צולב".
עוד צוין: "נמדדה טמפ' של 26 מע"צ באזור עבודה עם בשר. מתבצעות פעולות אריזה מראש בהיעדר חדר עבודה. אין הפרדה בוויטרינה בין עופות לבקר. סכנת זיהום צולב. בעסק מתבצעת מכירת מוצרי מזון מוכן, בין היתר לחמניות המבורגר בתפזורת. כמו כן, גבינות פרמז'ן ארוזות הוחזקו בטמפ' החדר בניגוד להוראות יצרן. נמצאו מוצרים למכירה ללא סימון ו/או סימון תקני, בין היתר חמוצים, קוסקוס מבושל. נמדדה טמפ' של 18 מע"צ בבשר טחון בעת הכנת קציצות. כמו כן, צג הטמפ' במכונת הטחינה הראה 21 מע"צ. קיים אזור בעסק בו התקרה נמוכה ומעליו גלריה. התקרה נמצאה מלוכלכת, עם קילופי צבע וטיח. קילופי טיח עקב פתיחת דלת חדר קירור
עוד נכתב: "נצפו פתחים וחריצים בקירות ובתקרה. בעת הביקורת לא הייתה אספקת מים חמים. אין תאורה בחדר קירור בקר, הוונטות מלוכלכות עם עובשים וסחורה מאוחסנת על הרצפה. בעסק קיים תא שירותים ללא כיור וללא מבואה. דו"ח הביקורת מיום 04.07.2024 מצ"ב כחלק בלתי נפרד מצו זה. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת הצו. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי, היועצת המשפטית".
לסיום הוסבר לבעל העסק: "בהתאם לסעיף 22 לחוק, אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום או מבית משפט לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת. בהתאם לסעיף 25 לחוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים. בהתאם לסעיף 24 לחוק, אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו המידית של העיסוק בעסק הנ"ל. בהתאם לסעיף 21 לחוק צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאית לבקש הארכתו מבית משפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים אשר רשאי להאריך את תוקף הצו ללא מגבלת זמן. הגשת בקשה לבית המשפט כאמור תאריך את תוקף הצו ב 7- ימים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בקיצור חארטה אחת
    אמיר 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ההפרדות בין בקר לעוף ... וכל השטויות שרשומות זה רק כי מישהו כנראה לא מקבל כסף מהאטליז או הלשנ של אטליז מתחרה. ליד המעשנה.. פיתות חמוצים ללא תוית יללה יללה
    סגור
  • 4.
    משרד הבריאות
    משה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הבריאות ממציא חוקים כדי שתהיה לו תעסוקה וכיסוי תחת אל תאמינו לכול הסעיפים שהם ממצאים וכותבים
    סגור
  • 3.
    שוב פעם האהוב
    מנשה 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין אך לכותב הטור הזה יש את כל הידע כך הזמן ליפול רק על העסקים האהובים ביותר בעולם
    סגור
  • 2.
    לא אמיתי
    שרה קפטה 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש ממש מסוכן, כמה חבל שזה קורה לנו, מדינת הסמוך ויהיה בסדר.
    סגור
  • זו שפה של מוגבלים בשפה.
    ירק השדה 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכל'ס עדיף לא לאכול בשר אפילו אם כתוב שעבר ביקורת וטרינרית, אין אמון וצריך לשמור על הבריאות אז נמנעים וזהו.
    סגור
  • מה הקשר למדינה ?
    אליהו יוסיאן 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכיין סע לברלין
    סגור
  • מה קשור סע לברלין?
    אזרחית 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כבר מקום שם לכל הנשלחים דברו לגופו של עיניין !
    סגור
  • 1.
    Lui Lui Lui Lui Lui 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לואי השלישי
    סגור