בארץ

מפעל של שפיר תעשיות מקבל צו הפסקה מנהלי - זו הסיבה

המשרד להגנת הסביבה מוציא למפעל בטון של שפיר תעשיות צו הפסקה מנהלי וזאת לאחר שהתגלה כי הוא ממשיך לפעול ללא רישיון עסק ותוך שהוא מפר דרישות שקיבל על מנת להמעיט זיהום אוויר
מערכת ice | 
מפעל בטון של חברת שפיר (צילום אלי טרדבורקס)
המשרד להגנת הסביבה מודיע היום (א') על הוצאת צו הפסקה מנהלי למפעל בטון של חברת שפיר תעשיות באזור שדה התעופה עטרות בירושלים, היות שפעל ללא רישיון עסק והפר תנאים סביבתיים בניגוד לנדרש מטעם המשרד.
המשרד דרש מהמפעל תנאים מוקדמים ברישיון עסק כבר ביוני 2022 ואלו כללו דרישה לקירוי תאי הקבלה ואחסון, לצד התקנת מתקן שטיפת גלגלים ביציאה משטח העסק - כל זאת על מנת למנוע זיהום אוויר באזור. תוצאות הזיהום באזור הראו ריכוזים גבוהים של חומר חלקיקי, החורגים מערכי סביבה והתרעה הקבועים בחוק.
היות שהמפעל לא מילא אחר הדרישות לא הוענק לו רישיון עסק ולמרות זאת הוא המשיך לפעול בצורה לקויה וכאמור ללא היתר ועל כן ייתכן וגרם למפגעים סביבתיים חמורים, בהם זיהום אוויר.
בשימוע שהתקיים טרם הוצאת הצו החברה טענה כי תתקין את הקירוי הנדרש עד סוף מאי 2023 והודגש כי אסור לה להפעיל את העסק עד לעת בו תקבל רישיון ותתקין את הקירוי המתאים. למרות זאת כאמור המפעל המשיך לעבוד ועל כן הוצא צו הפסקה מנהלי ומידי. 
מחברת שפיר נמסר: "חברת שפיר היא חברה שומרת חוק, ומפעלה באזור התעשייה עטרות אינו גורם למפגעים סביבתיים. להשקפת החברה לא היה מקום להוצאת הצו. החברה תדון בימים הקרובים עם הרשויות הרלוונטיות במטרה להגיע להסדר שייתר את הצו ויאפשר את חידוש פעילות המפעל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה