דיגיטל וטק

רוצים מענקים? תצטרכו לעבוד: בשורה קשה לחברות ההייטק

הממשל האמריקאי צפוי להודיע בשעות הקרובות על שורה של מגבלות ודרישות מחברות טכנולוגיה שרוצות לקבל ממנו מענקים במסגרת פרויקט הענק לחיזוק תעשיית השבבים המקומית. בין התנאים החדשים: הקמ מעונות יום לילדי העובדים, הגבלת רכישה עצמית של מניות וחלוקת רווחים עם הממשל
יאיר מור |  1
משרדי הייטק (צילום pixabay)
מחלקת הסחר בממשל האמריקאי תכריז היום (שלישי) על שורת גזירות חדשות על חברות שבבים שמבקשות לקבל הטבות במסגרת "חוק השבבים", במסגרת מאמצי הנשיא ג'ו ביידן לדחוף ליישום מדיניותו בכל אמצעי לחץ אפשרי, כך מדווח העיתון ניו-יורק טיימס.
לפי העיתון, המחלקה תודיע כי יצרניות שבבים שרוצות מענקים בגובה 150 מיליון דולר ומעלה להקמת מפעלי שבבים בארה"ב תצטרכנה לעמוד בתנאים חדשים. ביניהם, מנה העיתון הבטחת מעונות ברי-השגה לעובדי המפעלים, שיהיו קרובים אליהם כך שהעובדים והעובדות יוכלו לעבוד ללא חשש בידיעה שילדיהם מטופלים בכל שעות העבודה בסמוך למקום העבודה; חלוקת רווחים עם הממשל - לפי המחלקה, בניסיון לגרום לחברות להציג יעדי רווחיות ריאליים (אם כי לא ברור מה ימנע מהחברות להציב יעדים מופרזים כדי להבטיח שלא תגענה ליעד וכך לא תצטרכנה לשלם לממשל), והענקת עדיפות לחברות שתבטחנה להגביל פעולות רכישה עצמית של מניות, שמהן מרוויחים בעיקר המשקיעים הגדולים. 
התנאים החדשים מצטרפים לתנאים הקודמים, שכוללים, מעבר להקמת המפעלים על אדמת ארה"ב (או מקסיקו, משום מה) גם איסור להשתמש בכספי המענקים לרכישת מניות או תשלום דיבידנדים ואיסור השקעות בסין ובמדינות בלתי רצויות אחרות למשך עשור לפחות. 
המזכירה, ג'ינה ריימונדו, אמרה כי "איננו רוצים להוציא אף דולר מעבר להכרח כדי להוציא את הפרויקטים הללו לפועל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרפורמה הרסה עכשיו גם את תעשיית השבבים ההייטק גמור (ל"ת)
    יותם 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור