מדדים ומחקרים

דו"חות השבבים הפתיעו לטובה – אך המניות ממשיכות לצלול

שתיים מעשר חברות השבבים הגדולות בעולם הציגו דו"חות חיוביים לכאורה, אך המשקיעים נשארו מודאגים, והמניות רושמות ירידות במסחר המוקדם
יאיר מור | 
שבב (צילום Pok Rie / Pexels)
שתי חברות שבבים מרכזיות הציגו היום (רביעי) את הדו"חות הרבעוניים והשנתיים שלהן לסוף 2022, ולמרות ששתיהן הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים, המניות שלהן רושמות ירידות במסחר המוקדם בוול-סטריט.
הראשונה היא טקסס אינסטרומנטס (להלן: TI) האמריקאית, המדורגת במקום השישי בעולם בשווי השוק (160 מיליארד דולר), אך נחשבת לחשובה הרבה יותר מגודלה, בשל העובדה שהיא משרתת את מספר הלקוחות הגדול ביותר ומייצרת כמעט כל סוג שבבים אפשרי מלבד שבבי עיבוד מרכזיים למחשבים וסמארטפונים.
החברה אמנם הביסה את התחזיות, עם הכנסות של 4.67 מיליארד דולר ורווח של 2.13 דולר למניה, לעומת ציפיות ל-4.61 מיליארד דולר הכנסות ו-1.97 דולר רווח למניה – אך הנתונים הללו עדיין היוו את הירידה הראשונה בהכנסותיה מאז 2020, בשיעור של 3.4%, לאחר שנתיים וחצי של עליות בשיעורים דו-ספרתיים בכל רבעון.
לרבעון הנוכחי היא הציגה ציפיות מאכזבות, להכנסות של 4.35 מיליארד דולר ורווח של 1.77 דולר למניה, לעומת ציפיות קודמות ל-4.41 מיליארד דולר הכנסות ו-1.86 דולר למניה בשורת הרווח. עם זאת, היא הרגיעה והדגישה שבמחצית השנייה היא צופה התאוששות משמעותית, וציינה כי אין בכוונתה לפטר עובדים, שכן בניגוד לרבות מעמיתותיה לא השתגעה בהגדלת כוח האדם שלה בתקופת הקורונה.
מניית החברה, שהודיעה בסוף השבוע הקודם על מינוי סמנכ"ל התפעול הישראלי שלה, חביב אילן, למנכ"ל החל מה-1 באפריל, רשמה אתמול ירידה של כשני שליש אחוז, והיום במסחר המוקדם ירדה בעוד כמעט אחוז.
חברת השבבים השנייה שהציגה היום דו"ח מסכם היא ASML ההולנדית, המייצרת ציוד רב לייצור שבבים. היא דווקא הציגה זינוק משמעותי בשיעור של 29% במכירות, ל-6.4 מיליארד אירו ברבעון, ו-13% ל-21.1 מיליארד אירו לאורך השנה כולה. עם זאת, הרווח הנקי שלה ירד ביותר מ-4% ל-5.6 מיליון אירו בלבד.
החברה צופה המשך מגמה חיובית גם השנה, עם זינוק של 25% בהכנסות, בעיקר לאור ההתאוששות הצפויה במחצית השנייה, והדגישה כי למרות הלחץ הפוליטי שמופעל עליה מצד ארה"ב, היא ממשיכה למכור ציוד ייצור שבבים גם לסין, המהווה 15% מהכנסותיה ותמשיך להוות שיעור דומה גם השנה.
למרות כל זאת, המניה ירדה אתמול בכמעט אחוז והיום במסחר המוקדם ב-2.2%.
התעשייה מחזיקה את נשימתה לקראת דו"ח אינטל מחר בחצות לפי שעון ישראל (כלומר בחצות שבין חמישי לשישי אצלנו), שצפוי להיות שלילי עוד יותר משל שתי החברות הנ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה