דיגיטל וטק

מאסק מאוים: המחוקק שנעלב ממנו רמז שהחברות שלו יחטפו

עיתונאי שהצליח להתחזות לסנאטור אמריקאי הוביל את מושא ההתחזות לשלוח מכתב זועם למאסק. משזה לא טרח לענות, התפתח ביניהם ויכוח בטוויטר – והמחוקק איים כי אם מאסק לא ייענה לדרישותיו, הוא ידאג להעביר חוקים שיפגעו בחברות שלו
יאיר מור | 
עובדי טוויטר תובעים (צילום shutterstock)
אילון מאסק עלול לגלות בקרוב שהחברות שלו סובלות מאכיפה קשה, שלא לומר בררנית, מצד הרשויות בארה"ב – כך לפחות רמז באיום מחוקק אחד שנפגע מתגובותיו של מאסק.
המחוקק הזה הוא אד מארקי הדמוקרט, שייצג את מסצ'וסטס במשך כמעט 40 שנה בבית הנבחרים, ובעשור האחרון בסנאט. בתחילת החודש הוא שלח למאסק מכתב זועם, שדרש מבעליה הטרי של טוויטר להסביר איך הצליח כתב בעיתון וושינגטון פוסט ליצור חשבון מזויף על שמו ואף לקבל מטוויטר וי כחול שאימת את החשבון כאמתי.
"נראה שבשל נהלי האימות הרפים של טוויטר והצורך הברור שלה בכסף, כל אחד יכול לשלם 8 דולר ולהתחזות לכל אחד בפלטפורמה שלכם", הוא כתב במכתב. "מכירת האמת מסוכנת ובלתי קבילה. על טוויטר להסביר איך זה קרה וכיצד תמנע הישנות של המקרה". הוא המשיך והאשים: "ההשתלטות שלך על טוויטר, השלטת שינויים מהירים ואקראיים על הפלטפורמה, הסרת חסמים בפני מידע כוזב ופיטורי מספר גדול של עובדי טוויטר האיצו את שקיעתה של טוויטר אל המערב הפרוע של הרשתות החברתיות".
בסוף המכתב הוא דרש ממאסק להסביר איך עובד נוהל אימות החשבונות בתשלום, איך הוא שונה לעומת הנוהל הישן של אימות לפני שהחברה התחילה לגבות על כך תשלום, איך הצליח כתב הפוסט לאמת חשבון מזויף ואיך יעבוד האימות בעתיד כדי למנוע מקרים דומים.
המכתב נשלח ב-11 בחודש, וכנהוג ממכתבי סנאטורים הקציב למיליארדר שבועיים לשלוח תשובה – עד יום שישי האחרון. משזו לא הגיעה, צייץ מארקי בזעם: "אילון מאסק יכול לענות לציוצים שלי, אבל לא הצליח לענות למכתב שלי עד הדדליין של אתמול ולענות על שאלה פשוטה בנוגע לתהליך האימות של טוויטר. הקונגרס חייב לשים סוף לעידן של כישלון בפיקוח-העצמי של ענקיות הטכנולוגיה ולהעביר חוקים שיציבו את בטיחות המשתמשים מעל גחמותיהם של מיליארדרים".
 
מאסק הגיב למארקי: "אולי זה בגלל שהחשבון האמתי שלך נשמע כמו פארודיה". אחרי כמה שעות הוא הוסיף גם: "ולמה בתמונת הפרופיל שלך אתה עוטה מסיכה?".
מארקי, מצידו, לא נשאר חייב, וכתב: "אחת החברות שלך (טוויטר; י"מ) נתונה תחת צו הסכמה של נציבות הסחר הפדרלית (FTC). המפקח על בטיחות הרכבים NHTSA (המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים) חוקר אחרת (טסלה) בחשד להריגת אנשים. ואתה מבזבז את זמנך במריבות ברשת. תקן את החברות שלך – או שהקונגרס יעשה זאת". על כך מאסק לא ענה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה