דיגיטל וטק

מאסק שוב מעורר סערה בטוויטר: זה מה שיעשה ממחר

אחרי שהחזיר את טראמפ לטוויטר, ערך מאסק סקר נוסף לגבי צעד שנוי במחלוקת וקיבל תמיכה רחבה מאוד. אבל לא כולם מרוצים מההחלטה שעומדת להתגשם החל ממחר
יאיר מור |  2
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
משתמשים בטוויטר? התכוננו נפשית, כי החל ממחר היא הולכת להפוך לגיהנם מוצף בריונים מקוונים אכזריים חסרי גבולות – זה לפחות מה שטוענת בימים האחרונים התקשורת האמריקאית.
ביום שלישי ערך אילון מאסק, הבעלים הטרי של הרשת החברתית, סקר בו שאל את הגולשים האם הם תומכים בהענקת "חנינה כללית" לחשבונות מושעים, "בהינתן שלא עברו על החוק או היו מעורבים בקמפיינים בולטים של ספאם". לאחר ש-3.2 מיליון איש הצביעו ויותר מ-72% מהם תמכו ברעיון, ברביעי עדכן מאסק: "האנשים אמרו את דברם. החנינה מתחילה בשבוע הבא", והוסיף את האמרה הלטינית "קול המון כקול שדי", שהוסיף לאחרונה גם לאחר הסקר שערך בנוגע להשבת חשבונו של דונלד טראמפ לחיים.
 
את האנשים שאוהבים להכתיב לרשתות החברתיות למי מותר להתבטא ואיך זה העלה מייד על הבריקדות. אלחנדרה קרבאיו, חונכת בקליניקה המשפטית של הרווארד, אמרה לוושינגטון פוסט כי "אפל וגוגל צריכות להתחיל לבדוק ברצינות (את האפשרות של) חסימת טוויטר מחנות האפליקציות (הטעות במקור; י"מ). מה שמאסק עושה מסכן את קיומם של קהילות שוליים שונות. זה כמו פתיחת שערי הגיהנם במובנים של הבלגאן שזה יגרום. אנשים שלקחו חלק בהטרדה מכוונת יכולים לחזור ולקחת חלק בדוקסינג (שיתוף כתובות של אנשים פרטיים שמוזכרים בפומבי על מנת לעודד אחרים להגיע לבתיהם ולפגוע בהם; י"מ), הטרדה מכוונת, בריונות מרושעת, קריאות לאלימות (התעלמות מוחלטת מהסעיף החוקי שאותו הדגיש מאסק; י"מ), קשירת כתרים לאלימות. אני לא יכולה אפילו להתחיל להסביר כמה מסוכן זה יהיה".
כאמור, מאסק כתב כי ה"חנינה" תחל בשבוע הבא – כלומר החל ממחר, לפי הלו"ז האמריקאי. ניתן לשער כי לפחות חלק מאותם חשבונות ייחסמו מחדש לאחר שאכן יעברו על החוק, אך רובם פשוט יהפכו לחלק מהנוף ברשת החברתית, ואולי אף יתמתנו כעת, כאשר הקהל ברשת החברתית הולך ומתמרכז יותר ויותר לאור האכזבה בשמאל מהחזרת חופש הביטוי לימין והאכזבה בימין מכך שמאסק עדיין אוכף את הכללים באופן קשה יותר מכפי שהקצה הליברטריאני היה רוצה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משאיר את הבמה לביריונים ושאר החלאות ותתי האדם
    יובל 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חופש הביטוי עלק...
    סגור
  • 1.
    כן ירבו כמותו, אביר חופש הביטוי והדמוקרטיה. (ל"ת)
    ארנון 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור