דיגיטל וטק

מהומה בטוויטר? מאסק טוען שכל השיאים ברשת החברתית נשברים

האיש העשיר בעולם לא מתרגש מהידיעות על המצב המידרדר לכאורה ברשת החברתית שרכש, וטוען כי מאז הרכישה שלו היא דווקא מצליחה לעשות את כל מה שלא הצליחה לעשות עד כה
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום יוטיוב/ TED)
בזמן שלפי התקשורת האמריקאית והעולמית נראה שהמצב בטוויטר מידרדר מיום ליום מאז רכישת הרשת החברתית על ידי אילון מאסק, מאסק עצמו טוען שהרשת שוברת את כל השיאים החיוביים ומתרחקת מכל השיאים השליליים. הבוקר לפי שעון ישראל הוא שיתף כמה שקפים מתוך מצגת שהכין עבור עובדי החברה ובו הוא מציג את המצב ואת תוכניותיו להמשך.
 
ראשית, הוא טוען שם כי בשבוע שלפני הכנת המצגת, לפני 10 ימים, שבר קצב ההרשמה לטוויטר את שיא כל הזמנים, ועמד על 2 מיליון משתמשים חדשים כל יום – זינוק של כשני שליש לעומת השבוע המקביל שנה קודם לכן; בנוסף, מספר המשתמשים האמתיים חצה לדבריו את רף הרבע מיליארד ועומד כעת על 254 מיליון; וגם הזמן שמבלים המשתמשים ברשת החברתית רשם שיא חדש, של 8 מיליארד דקות שימוש ביום – עלייה של 30% בשנה.
בנוסף, בתגובה לציוץ של הפסיכולוג הקנדי ג'ורדן פיטרסון, שנחסם מטוויטר בתחילת השנה, הוחזר על ידי מאסק בשבועשעבר וכתב: "כך נראה כישלון לפי השמאל", כתב מאסק: "אני חושב שאני רואה דרך שטוויטר תוכל לעבור את רף מיליארד המשתמשים בחודש תוך 12-18 חודשים.
 
לעומת זאת, בכל מה שנוגע לתוכן שלילי, שהתקשורת טוענת כי שובר שיאים מאז השתלטותו של המיליארדר התומך בחופש הביטוי, דווקא טוען מאסק כי המצב הפוך: החשיפה לדברי שטנה ירדה, אם כי לא בחדות. רק הדיווחים על חשיפה לתכנים כאלו המריאו לאחר השתלטות מאסק – אך תוך ימים בודדים ירדו חזרה, מה שעשוי להעיד כי הם היו מלכתחילה מעין קמפיין מתוכנן, או לחילופין טעות זמנית שתוקנה עד מהרה.
את התוכניות לעתיד תמצת מאסק לארבעה שקפים, שאומרים לא מעט: ראשית, הודעות פרטיות מוצפנות – מה שעשוי להפוך את טוויטר למתחרה בוואטסאפ; ציוצים ארוכים יותר (בתגובה לצייצן שהגיב והציע להעלות את המגבלה הנוכחית ל-420 תווים – בדיחה שמאסק מרבה להשתמש בה ומהווה חלק מתרבות צריכת הקנאביס – הוא כתב "רעיון טוב"), שעשויים להפוך אותה לדומה יותר לפייסבוק (שבה, אגב, המגבלה בעשור האחרון היא 63,206 תווים); אימות (שלקראת סוף השבוע הוא חשף שיציע צבעים שונים של וי לסוגים שונים של חשבונות מאומתים); ותשלומים – שקופית שלא כללה אף תמונה, אך צייצנים רבים מיהרו לנחש שמדובר בין היתר באפשרות של העברת כספים במטבעות קריפטו, כמו דוג'קוין שבו תומך מאסק. הדבר הביא לזינוק חד בשער המטבע במהלך הבוקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה