דיגיטל וטק

למה הטלפון הזה רוצה שתלמדו קוד מורס?

המייסד של וואן-פלוס השיק את הטלפון החדש של החברה החדשה שלו, Nothing, שמנסה לשכנע את המשתמשים לא להסתכל על המסך. במקום זה, תצטרכו ללמוד מורס כדי להבין את ההתראות
יאיר מור | 
Nothing Phone 1, ברקע קארל פיי (צילום יאיר מור / ice)
מותג חדש מצטרף לשוק הרווי-להחריד של הסמארטפונים: אתמול (שלישי) התקיים אירוע ההשקה של Nothing phone (1), הטלפון הראשון (כפי שקל מאוד לנחש לפי השם) של החברה הסינית בעלת השם המאוד לא מרשים "כלום". כדי לבדל אותו בשוק שבו, לדברי אמיר מודן, מנכ"ל באג, בעלת הזיכיון הבלעדי לייבוא המותג לישראל, "אפילו אנחנו לא מסוגלים להבדיל בין הדגמים שאנחנו מוכרים", תכננה Nothing את המכשיר שלה כך שפשוט לא יהיה אפשר להתעלם ממנו – או, אם להתפייט בהומור רדוד באנגלית, כך שלא ניתן יהיה להגיד ש-"there’s Nothing to see here".
הדרך העיקרית שבה עשתה זאת החברה היא עיצוב שאמור לעודד את המשתמשים להניח את המכשיר עם המסך כלפי מטה והגב כלפי מעלה. שם נמצא הגימיק המרכזי: בתוך הגב השקוף, העשוי Gorilla Glass 5, משולבות כ-900 נורות LED זעירות, היוצרות דפוסים של האות C סביב שתי המצלמות, האות G (כי לתכונה הזו קוראים Glyph, או "גליף" – השם הגנרי לציורים ואותיות של שפות עתיקות שנכתבו על ידי תבליטים) על רוב שטח הגב, קו ונקודה סמוך לשקע הטעינה, קו אלכסוני סמוך לפינה שמול המצלמות ועוד כמה נורות בודדות. לדברי מייסד ומנכ"ל Nothing, קארל פיי (שכבר ייסד את אחד ממותגי הסמארטפונים האהובים בישראל במחצית השנייה של העשור הקודם – OnePlus), המטרה היא להציג מידע בצורה מושכת ומובנת מספיק כדי שאנשים לא יהפכו את המכשיר כדי להסתכל על המסך.
 
כך, לדוגמא, בזמן טעינה חוטית הקו הסמוך לשקע ה-USB-C מציג את אחוזי ההתקדמות; האות G מהבהבת בזמן טעינה אלחוטית; אחת הנורות הנפרדות מהבהבת באדום בזמן הקלטת סרטוני וידאו; וכל הנורות מהבהבות לחילופין בהתאם לרינגטונים הייחודיים של החברה – פיי טוען שהדבר מאפשר למשתמש להבדיל בין דפוסי ההבהוב השונים וכך לדעת מי מתקשר לפי קצב ההבהובים. אבל למקרה שזה לא מספיק, המכשיר גם "משדר" את שם המתקשר בקוד מורס – לא, זו לא בדיחה. צפצופים קצובים מהסוג ששימש לתקשורת במאה ה-19 ובמחצית הראשונה של המאה ה-20 היא הדרך של החברה להגיד לכם ב-2022 מי מתקשר אליכם בלי שתצטרכו להפוך את המסך. הכל כדי שתבלו מולו פחות (אבל תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שתצטרכו לבלות מולו כמה שעות בלימוד קוד מורס).
מלבד זה מדובר במכשיר סטנדרטי למדי: הוא מבוסס על מעבד שוק הביניים Snapdragon 778G+, התומך בקישוריות סלולרית בדור 5; מגיע עם זוג מצלמות אחוריות – חיישן ראשי 50 מגה-פיקסל של סוני עם ייצוב אופטי וחיישן רחב 50 מגה-פיקסל של סמסונג; מסך OLED גמיש, שאיפשר לחברה ליצור שוליים סימטריים מכל צידי המסך (בניגוד ליתר המכשירים היום, שבקצה התחתון השוליים שלהם רחבים יותר), בגודל 6.55 אינץ', אבחנת FullHD, קצב ריענון דינאמי של עד 120 הרץ ובהירות של עד 1,200 ניטים; סורק טביעות אצבע בתוך המסך; מצלמה קדמית 16 מגה-פיקסל; וסוללת 4,500mAh עם קצב טעינה של 33 ואט חוטי ו-15 ואט אלחוטי. הגוף מעט חריג, ועשוי מאלומיניום ממוחזר, זכוכית גורילה מלפנים ומאחור ו-50% פלסטיק ממוחזר, כך שהמכשיר קל יחסית לגודלו (199 גרם).
מערכת ההפעלה נקראת Nothing OS, אך למעשה מדובר באנדרואיד 12 של גוגל כמעט ללא שינויים, מלבד פישוט של תפריטי ההגדרות. החברה מבטיחה 3 עדכוני גרסא (כלומר 13, 14 ו-15, עוד שנה, שנתיים ושלוש) ועוד שנה של עדכוני אבטחה שגרתיים.
כאמור, המכשיר מיובא לישראל על ידי באג, אך יימכר גם במחסני חשמל ופרטנר, במחיר של 2,000 שקל לגרסה בעלת 8 גיגה-בייט זיכרון ו-256 גיגה-בייט אחסון (ללא יכולת הרחבה). מדובר במחיר גבוה יותר מאשר באירופה, שם מתומחרת הגרסה הזו ב-450 ליש"ט (כ-1,860 שקל), בעוד במחיר דומה למה שנשלם על גרסת הביניים (500 ליש"ט, שהם כ-2,065 שקל) מוצעת גרסה עם זיכרון עבודה בנפח 12 גיגה-בייט ובמחיר מוזל (400 ליש"ט, שהם כ-1,650 שקל) גרסה עם אחסון בנפח של 128 גיגה-בייט. ההזמנה המוקדמת כבר החלה, והמכשירים צפויים להגיע לישראל ביום רביעי הבא (20.07).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה