דיגיטל וטק

ההונאה המושלמת? זה המותג שעל חשבונו מנסים לעקוץ אתכם

יותר מ-50% ממתקפות הדיוג מתחילת השנה חיקו את המותג "לינקדאין". הרשת החברתית המקצועית הפכה להיות המטרה המועדפת למתקפות הדיוג ברבעון הראשון של שנת 2022
מערכת ice | 
אבטחה (צילום pixabay, pexels)
בדיקה שערכו חוקרי הגנת הסייבר של צ'ק פוינט על מתקפות דיוג ברחבי העולם ברבעון 1 של 2022, העלתה שהמותג הפופולרי ביותר למתקפות דיוג הוא הרשת החברתית לינקדאין. 52% ממתקפות הדיוג בעולם ברבעון זה חיקו את לינקדאין.
מתקפות דיוג הן מתקפות אשר מחקות אתרים רשמיים בכאלו שנראים דומה אך בפועל מכילים נוזקה. במקרים רבים הURL של האתרים הללו דומה מאד למקור (עם שינוי קל כמו פסיק או נקודה). הלינקים הללו נשלחים בהודעות מייל או סמס לקורבנות מתוך מטרה שיטעו לחשוב שמדובר באתר מקורי. במרבית המקרים הנוזקה באתרים הללו מעתיקה את פרטי המשתמש של הקורבן, אמצעי תשלום או פרטים אישיים אחרים.
בעבר, המותגים הפופולריים במתקפות דיוג היו חברות שילוח בינ"ל (שכן רבים מאיתנו עשינו שימוש בהם למשלוח אריזות). אולם בחודשים האחרונים הרשתות החברתיות הפכו להיות המוקד המרכזי של מתקפות הדיוג בעולם. כך, למשל, מעבר ללינקדאין, אחת מכל 20 מתקפות דיוג בעולם עשתה שימוש במותג וואטסאפ, ולמעשה חיקתה מיילים שלכאורה נשלחו מהרשת החברתית הפופולרית הזו.

להלן עשרת המותגים המובילים במתקפות דיוג בעולם ברבעון 1 של שנת 2022. האחוז בסוגריים מתייחס להיקף מתקפות הדיוג אשר מחקות את המותג:
1.     Linkedin (52%)
2.     DHL (14%)
3.     Google (7%)
4.     Microsoft ((6%
5.     FedEx (6%)
6.     Whatsapp (4%)
7.     Amzon   (2%)
8.     Maersk (1%)
9.     AliExpress (0.8%)
10.  Apple  (0.8%)

 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה