רכילות עסקית

נקנתה על ידי לינקדאין, מדוע הסתפקה ב-100 מיליון דולר?

איריס שור, המנכ"לית של אוריבי שנרכשה על ידי הרשת החברתית העסקית, חשפה מדוע לא יצאה לסבב גיוס והסתפקה בסכום ששולם עבור החברה שלה: "ניצבתי בצומת דרכים לא פשוטה, הקצבתי לעצמי עד סוף דצמבר להגיע להחלטה - מכירה של אוריבי או לא"
מערכת ice | 
לינקדאין

איריס שור, מנכ"לית חברת טכנולוגית השיווק אוריבי, שנמכרה אמש (שני) ללינקדאין בעסקת ענק של 100 מיליון דולר, פרקה הכל בפוסט יוצא דופן בפייסבוק הפרטי שלה והציגה את השיקולים שהביאו לעסקה, על אף שבתרחישים אחרים אולי יכולה הייתה להשיג יותר.

"אוריבי נרכשת על ידי LinkedIn", פתחה שור. "אני מאד שמחה להגיע לנקודה הזו ומרוצה מאד מהתוצאה. אספר בהמשך למה החלטתי שעכשיו זה זמן טוב למכור את החברה ואיך זה קרה. ברוב המקרים, האקזיט מייצג סיום של מסע אחד והתחלה של אחר. ההרגשה פה היא שונה, החיבור התרבותי והמוצרי עם LinkedIn הוא מאד חזק ואני מרגישה שאני ממשיכה באופן מסויים את אותו המסע, בקנה מידה שונה לגמרי אבל עדיין את אותו המסע".
"מהפגישה הראשונה עם LinkedIn היה לנו חיבור מאד חזק. היה ברור שיש התאמה מאד גבוהה בין הטכנולוגיה של אוריבי ל LinkedIn. זה הישג לא טריוואלי בכלל, שהגיע בדיוק בזכות החיבור הזה. לא חסרים מרכזים ישראליים של חברות בינלאומיות אבל אני מרגישה שיש פה הזדמנות יוצאת דופן לבנות מרכז חזק וייחודי, שישלב בין התרבות של LinkedIn לבין זו של אוריבי. מתסווף לכך שהמרכז החדש ימשיך את הפיתוח של הטכנולוגיה של אוריבי שתתווסף לאחד האזורים העיקריים ביותר במוצר של LinkedIn".
"איך ולמה זה קרה? הסיפור ה׳קלאסי׳ של אקזיטים בדרך כלל הולך ככה: ״תכננו להנפיק את החברה בעתיד, הכל הלך מצויין, עשרות משקיעים רדפו אחרינו ויום אחד הגיע טלפון מגוגל/ פייסבוק/ מיקרוסופט/ אמאזון. בצד השני של הקו היו אנשי ה-Corp dev, ובאופן מפתיע אמרו לנו שהם ממש (אבל ממש) מעוניינים לקנות את החברה. למרות שלא חשבנו מעולם על האופציה הזו, לא יכולנו להגיד לא״. אז למרות שזה הסיפור שכמעט תמיד שומעים, הוא קורה במקרים מאד נדירים".
"המצב שנוצר הוא שהשוויים בגיוסים מהון סיכון גבוהים הרבה יותר מאשר שוויים של חברות באקזיט או הנפקה - שלאחד משניהם כל חברת סטארטאפ מגובת הון סיכון מכוונת בסוף. אני מכירה לא מעט סיפורים על חברות טובות שגייסו בשוויים כל כך גבוהים שבגללם החברה ׳נתקעה׳: לא היה ניתן להגיע לאקזיט ולא לגיוסי המשך טובים. כך שמצאתי את עצמי בנקודה שבה היה ברור לי שאם אגייס את הסיבוב הבא, לא תהיה לי אופציה למכור את החברה בשנים הקרובות. כמובן שהייתי יכולה לגייס את הסיבוב בשווי הגיוני, ״של פעם״, אבל אז זה היה יוצר איתות בעייתי למשקיעים בסיבובים עתידיים או לחברות רוכשות. בקיצור, למרות מסיבת ה׳הייטקס׳ מסביב, ניצבתי בצומת דרכים לא פשוטה".
 



"בקיץ של 2021 החלטתי שאני רוצה, לפני גיוס הסיבוב הבא, לבחון לעומק את האופציה של מכירת החברה. הקצבתי לעצמי עד סוף דצמבר להגיע להחלטה - מכירה של אוריבי או לא. מה שעבד לטובתי היה שהטכנולוגיה של אוריבי ייחודית ושהפתרון שאנחנו מציעים רלוונטי למספר יחסית גבוה של חברות. מה שלא עבד לטובתי, היה שלא היה לי שום קשר לכמעט כל החברות שהיו רוכשות פוטנצאליות לאוריבי.  ולמה אני בחרתי ללכת דווקא עם LinkedIn? זו חברה ממש טובה. קודם כל, הם באמת עושים טוב. בבסיס של המוצר של LinkedIn לא גלום פוטנציאל ׳מרושע׳ והרבה מהנושאים הבעייתים ברשתות חברתיות אחרות לא קיימים שם". 

"לפני כמה שבועות, בשיא החשאיות של העסקה והרבה לפני שנחתמה, דיברתי עם יזם ובסיום השיחה הוא אמר לי ״טוב, אז נהיה בקשר ב-LinkedIn״. ישר נפל לי הלב לתחתונים - איך הוא יודע על העסקה? האם לשאול אותו? ואז הוא הוסיף ״נראה לי שאנחנו כבר חברים ב-LinkedIn ואם לא אשלח לך עכשיו הצעת חברות". אז ברוח הזו, נתראה ב-LinkedIn".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה