השוק

אקזיט מפלצתי: הישראלי שימכור את החברה שלו במיליארד דולר

דורון הרלב שרשם את האקזיט הראשון שלן לפני עשור, אז מכר חברה ב-90 מיליון שקלים, עומד לעשות זאת שוב, רק הפעם, יש הרבה יותר כסף בסיפור
מערכת ice |  1
רפואה ובינה מלאכותית (צילום pexels)
חברת מדטרוניק (Medtronic) הודיעה השבוע על חתימת הסכם לרכישת חברת אפרה, שעוסקת בפיתוח מערכות ותוכנות המטפלות בבעיות של אי סדירות בקצב לב. אפרה שממוקמת בבוסטון, מפתחת תוכנות לטיפול בקצב לב לא סדיר, תחום שגם מדטרוניק עוסקת בו.
מדטרוניק שרכשה את אפרה, כבר עוסקת בפיתוחי טכנולוגיה רפואית בתחום קצב הלב. אפרה עוסקת בפיתוח של מוצרים מבוססי פעילות צנתר, שמשמעותה יצירת פציעות קלות שמתקנות את פעילות קצב הלב הבלתי סדירה. לפי החברה, הרכישה של אפרה מהווה השלמה של הטכנולוגיה שפותחה במדטרוניק בתחום, מה שכנראה היה שווה את הסכום העצום שהתסכמה בו הרכישה.
זו לא הפעם הראשונה ששתי החברות נפגשות. בתחילה דרכה של אפרה השקיעה בה מדטרוניק והחזיקה ב-3% ממניות החברה. כעת ההחזקה הזאת מתממשת לרכישת ענק. תנאי הרכישה נחשפו במקרה במהלך כנס הבריאות של ג'יי.פי, דובר על עסקת רכישה שתגיע לסכום דמיוני של כמעט מיליארד דולר. המרוויח הגדול, הרלב, מסכם כאן אקזיט נוסף, ומשמעותי בהרבה מקודמו.
בדיוק לפני עשור מכר הרלב חברה נוספת שהקים, בשם "ריתמיה", אותה מכר לבוסטון סיינטיפיק בסוף של 90 מיליון דולר. כעת, אם סכום העסקה שנחשף הוא אכן אמיתי, ולפי הערכות אמור להגיע ל-925 מיליון דולר, מדובר בעסקה גדולה פי עשרה מזו שנחתמה לפי עשור.
מדטרוניק נחשבת ענקית בתחום טכנולוגיות מחלות הלב, ובזנה האחרונה הכניסה בתחום מעל 10 מיליארד דולר מתוך הכנסות של כ-30 מיליארד דולר. מלבד אפרה, רכשה השנה מדטרוניק בסכום יוניקורני נשל 1.1 מיליארד דולר את חברת הציוד הרפואי Intersect ENT, שהוקמה לפני שני עשורים בקליפורניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד (ל"ת)
    רמי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור