דיגיטל וטק

עזבו אתכם מתמונות: פייסבוק רוצה שתקשיבו

כדי להתחרות בשירותים הצוברים פופולאריות במהירות, החברה השיקה יכולות חדשות הממוקדות במדיום הקולי - אלא שכרגע, רוב המשתמשים לא יכולים לגשת אליהן
יאיר מור | 
שימוש באוזניות (צילום Istock)
פייסבוק הודיעה אתמול על השקה של שורת תכונות חדשות, שהיא מקווה שתגרום למשתמשים לצרוך הרבה יותר תוכן בתוך האפליקציה שלה ותמנע מהם לפנות לאפליקציות חיצוניות, כאשר המיקוד הוא בתחום התוכן האודיופוני (קולי).
התכונה הראשונה היא "חדרי קול" (Audio Rooms), שהם מעין שידורים חיים ללא וידאו בהם משתמש מסוים "פותח מיקרופון" ומדבר, לבד או עם עד 50 משתמשים נוספים שיכולים להשתתף בשיחה. כמות המאזינים הפאסיביים, שאינם מבקשים גם לדבר, אינה מוגבלת, ורשימת המאזינים מוצגת בזמן אמת.
המאזינים יכולים להגיב לשידור בממשק התגובות של הרשת החברתית, או לרכוש "כוכבים" תמורת כסף אמיתי ולתמוך במפעילי השיחות באמצעות שליחת כוכבים. מאזינים ששולחים כוכבים מוקפצים בממשק נגן האודיו לראש הרשימה, והנחת היסוד היא שמפעיל השיחה אמור להודות להם בשידור, כפי שנהוג באתרי הזרמת משחקים כגון Twitch של אמזון. כמו כן, החדרים כוללים אפשרות לתרום לעמותות רלוונטיות לפי בחירת היוצר.
כרגע, רק יוצרים נבחרים ומפעילי קבוצות מסוימות יכולים ליצור חדרי שיחה, ורק בארה"ב ומאפליקציית האייפון של הרשת החברתית. החברה מבטיחה שבקרוב תורחב היכולת ליצור חדרים למשתמשים נוספים ולמדינות נוספות. ההאזנה אפשרית עבור כל המשתמשים, וגם מאפליקציית האנדרואיד. פייסבוק גם מאפשרת להירשם להתראות על חדרי אודיו של קבוצות ואנשים שהמשתמש עוקב אחריהם, כדי להודיע להם מתי מתקיימת שיחה שהם עשויים לרצות להאזין לה או להשתתף בה.
התכונה השנייה היא פודקאסטים מוקלטים מראש, שיוכלו עתה לעלות לעמודי פייסבוק, ויתנגנו עבור המאזינים בממשק נגן צף על גבי הפיד, כך שאפשר להמשיך להשתמש בפייסבוק בעת האזנה לתוכניות. כמו כן, פודקאסטים ניתנים להאזנה גם במסך כבוי.
הכניסה של פייסבוק לתחום נועדה להתחרות באפליקציות כמו Clubhouse, שצברו פופולאריות אדירה בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה